woensdag 29 juli 2020

SPELEN MET HENNIE

Echt aquarelpapier

stevig papier

Hennie experimenten met enbossing en puff paint

stof


Experimenten met embossingpoeder

Hennie papieren bloemen

stof

Hennie stevig papier

stof met stempels


stevig papier met zout er op gestrooid

stof
het papier van de vliesofix

de stof met vliesofix
Deze keer zijn we met Brusho aan de slag  gegaan. Ik had dat ooit gekocht, een paar dingen uitgeprobeerd en er verder niets meer mee gedaan.
Op Pinterest is er wel iets over te vinden en halverwege de ochtend schoot me te binnen dat ik er een boek over heb.
Ik wilde vooral kijken wat het op textiel deed, want ik werk eigenlijk nauwelijks meer met papier.
Niet veel dus. Eigenlijk niet meer dan gewone waterverf. Echt kristaleffect heb ik niet gekregen.
We hebben op papier een paar dingen gedaan met embossingpoeer. Het idee is dat op de plek van de embossingpoeder geen pigment komt, dus dat dat wit blijft. Maar doordat het papier nat is komt de kleur gewoon achterlangs en is er van het embossingpoeder weinig meer te zien. 
Hennie had op een van de vellen stempels van bloemen geprint en die uitgeknipt. Dat bracht mij op het idee om dat met stof te doen. Die bloemen kan ik dan gebruiken voor de collages die ik nu elke dag maak
Ook had ik gisteren al een vel vliesofix gekleurd om het vandaag te kunnen gebruiken. Ook dat werkt niet echt lekker. De vliesofix heeft de kleur niet echt gepakt en om een of andere reden bleef het heel erg aan het papier plakken, dus op de stof gaf het niet echt een mooi resultaat. Het papier zag er wel mooi uit, maar scheurde helaas.
Ik vond het eigenlijk allemaal nogal teleurstellend.

Overigens hecht de Brusho zich wel goed aan je huid.
Dit is de volgende dag na een paar keer handen wassen.
 





1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Het is inderdaad niet wat je ervan verwacht. Ook ik heb het eens geprobeerd .
Het beste resultaat kreeg ik op geschept papier en ander dik papier,. Maar leuk om uit te proberen!