donderdag 9 juli 2020

COLLAGES IN EEN HALF UUR






Ik ben een nieuw project begonnen. Ik ben een slechte slaper en altijd vroeg wakker. Nu besloot ik om dan ook maar gewoon op te staan en iets te gaan doen. In eerste instantie dacht ik aan het idee dat ik op een facebookpagina zag: elke dag een kwartiertje borduren op een klein lapje. Het mag niets worden, het gaat alleen om het borduren als een soort meditatie. Dat heb ik twee weken volgehouden en toen was ik het zat. Je kan helemaal niks in zo'n kwartiertje. Ik zag ook al aan de werkjes die op de pagina gedeeld werden dat dit absoluut niet in een kwartiertje was gedaan. Je kan dan niet meer doen dan 2 stukjes stof met een rijgsteekje op een ander stukje stof vast borduren of zo. Ik had niet het idee dat dat veel creativiteit op ging leveren.

Dus toen werd het: in een half uur een collage maken van textiel. En dat bevalt geweldig. Ik verbaas me zelf over de resultaten, want ik had er niet echt hoge verwachtingen van. Ik ben iemand die eindeloos nadenkt voor ze een kleur kiest of een lapje, want het is nooit goed genoeg, En nu moest het dus in een half uurtje. En dat lukt me elke dag weer. en de resultaten ben ik eigenlijk best tevreden over.
Ik ben wel van het praktische, dus het zinloze van die lapjes borduren sprak me ook al niet aan. De collages maak ik zo dat ik er een boek van kan maken. Twee collages op een lapje zodat ik het in kan binden. Ik heb er echt plezier in en ben ook blij dat ik eindelijk weer aan iets anders werk dan het borduren dat ik het afgelopen anderhalf jaar heb gedaan. En nog een voordeel, om de collages te maken kan ik allerlei restjes, proefjes e.d. gebruiken, dus het ruimt lekker op.

Op elke   foto staan 4 collages, 2 aan 2 aan elkaar.
En ik kreeg vanmorgen bericht dat de Kunsttiendaagse in Bergen toch doorgaat, dus dan heb ik bij deze weer genoeg materiaal voor een boek.

3 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Eigenlijk beschrijf je een beetje hoe het mij ook vergaat. Als je iets maakt moet het toch wel een beetje zinvol zijn en niet wat gaan doen, wat vervolgens weer ergens in een doos belandt. Ik zit ook nog steeds te dubben, wat ik zal gaan doen, misschien zie ik hier bij jou nog iets wat me aanspreekt, want wij hebben in oktober weer de Open Atelier Dagen in Coevorden, als het doorgaat.Door Corona was het in maart afgelast.Zelf zat ik ook al aan een boekje te denken, maar het onderwerp wil nog niet echt komen.....

Hannie de Beer zei

We blijven toch altijd practisch! Je hebt gelijk, om wat,gezelligs om handen te hebben Als je niet niet kunt slapen. Het wordt een fraai kleurig boek!

Marlien zei

Die fbgroep ken ik 😉