woensdag 22 juli 2020

SPELEN MET HENNIE

Eindelijk is Hennie weer geweest om te spelen. Sinds half maart hebben we elkaar niet meer gezien. En dus niet samen gespeeld.

We zijn met vilt aan de slag gegaan. Van Brigitte (mijn viltjuf) had ik  online lessen gehad (waar ik dus helemaal geen tijd voor had) Die lessen had ze via facebook in filmpjes gedeeld, dus die kon ik nu nog terugkijken. Ze maakte een boter kaas en eierenspel van hartjes en bloemetjes. elke week een nieuw hartje of bloemetje dat gevilt werd en op een bijzondere manier geborduurd.

Met die bloemetjes en hartjes ben ik nu aan de slag gegaan. Brigitte had bloemetjes gemaakt met een dubbel hartje, zodat ze dik waren, maar ik wil de bloemetjes gebruiken om op de ukeleletas aan te brengen die ik straks als de lessen weer echt beginnen ga maken, dus heb ik een paar van de bloemetjes enkel gemaakt. Die vul ik misschien nog wel een beetje op nadat ik ze op de tas heb genaaid.
Het was nog een lastig klusje. Met name de hartjes lijken nergens op. Maar oefening baart kunst denk ik dan maar, ik maar er de komende tijd gewoon nog een aantal.
Aan het borduren ben ik nog niet toegekomen.


Hennie is met iets heel anders bezit geweest. Ze heeft om een ballon heen gevilt om een bol te maken voor over een lamp. De bol gaat er uitzien als een bloem. Er hangen groene slierten aan.
Op de foto is niet echt duidelijk te zien wat het geworden is. Het groen dat erin gepropt zit is om te zorgen dat het als een bolle vorm opdroogt.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Fijn om weer samen aan de slag te gaan! leuk het spel en bijzonder de bloem!