donderdag 6 april 2017

SPELEN MET HENNIE

bloemetjes Hennie

proefjes Joke

bloemen Joke

blaadje Hennie
Deze keer gingen we experimenteren met Tyvek. Ik heb daar wel veel ervaring mee, maar er zijn toch een aantal dingen die ik nooit gedaan heb.
Een paar lagen Tyvek op elkaar b.v. en dan verhitten.
Eigenlijk is een ochtend te kort om dat  allemaal uit te proberen, maar we hebben een beginnetje gemaakt.
Hennie is vooral bezig geweest met het maken van bloemetjes en ik meer op het platte vlak. Ik heb Tyvek gecombineerd met koper (links boven), met vilt (daarnaast en met vilt en organza en gouden gaas (rechtsboven).
Een paar lagen Tyvek op elkaar genaaid en verhit, Tyvek op organza genaaid i.p.v. geplakt zoals ik altijd doe en Tyvek gecombineerd met embossingpoeder.
Dat laatste is helemaal geen succes, want de embossingpoeder moet zo lang verhit worden dat de Tyvek ook reageert.
Verder hebben we beiden geprobeerd een blaadje te maken dat er vergaan uitziet en dat werd ook geen succes. De bloemetjes vindt ik van allebei wel leuk geworden. Kijk niet naar de kleuren, want ik heb allemaal restjes geverfde Tyvek gebruikt, het ging vooral om de vorm.
We hebben leuk gespeeld, maar het lijkt nog in de verste verte niet op de resultaten van b.v. Kim Thittichai, dus er moet nog veel geoefend worden. Dat doe ik maar deze zomer, als ik met de Tyvek naar buiten kan, want zo gezond zijn die dampen niet.

2 opmerkingen:

Beth zei

I love experimenting and it looks like you and Hennie had quite a good time. What fun.

Marjan zei

Wat een aparte techniek en reuze veelzijdig. Leuk om daar wat meer van te zien en te lezen!