maandag 10 april 2017

1 YEAR OF STITCHES, WEEK 14








 




Bij de laatste foto scheen de zon te sterk, maar ik kon even geen betere plek vinden. Er is ook niet veel verschil te zien met de vorige. Ik ben begonnen aan een nieuwe strook en dat worden locksteken.
Dus vanaf maandag zie je dat ik een "trappetje" aan het maken ben en vanaf donderdag ben ik over die steken aan het borduren.
Ik heb geprobeerd op internet een afbeelding te vinden van een locksteek zodat je beter kunt zien wat de bedoeling is, maar dan kom je alleen bij lockmachines uit. En zelfs op pagina's met handborduursteken kom je hem nergens tegen.  Ik leerde hem kennen door het boek "Tale of 2 stitches" van Jan Beany en Jean Littlejohn.

Van Marlien kreeg ik een link naar een uitleg van de Locksteek.
 http://pintangle.com/2014/09/09/take-a-stitch-tuesday-129-and-130-lock-and-double-lock-stitch/

2 opmerkingen:

Marlien zei

Hier vind je een duidelijke tutorial van de lockstitch:
http://pintangle.com/2014/09/09/take-a-stitch-tuesday-129-and-130-lock-and-double-lock-stitch/

Jo Huijsman zei

Prachtig, prachtig, prachtig. Hoe zal straks aan het einde van het jaar het resultaat zijn?