donderdag 26 februari 2015

Weer een werkstuk af!

Het schiet lekker op zo. Deze geborduurde lap lag ook al een poosje te wachten, maar ik wist niet goed hoe ik hem af moest maken. Op de plaats waar nu het hoofd zit was een opengelaten ruimte waar je kaasdoek zag net als het stukje een beetje meer naar rechts naast de Tyvek. Ineens zag ik dat daar precies een hoofd in zou passen. Dus een gipsen hoofd geverfd en "haar" erop geplakt. Maar nu moest er rechts nog iets voor het evenwicht. Voor mijn gevoel moest dat iets "glads" zijn als contrast voor de geborduurde wol. Het werd Tyvek. Ik vermoed dat hij nu wel af is. Maar om dat zeker te weten moet ik er nog een poosje tegenaan kijken ;-). En nog een titel bedenken.
Het is overigens een lap die met alleen Sorbello steken is vol geborduurd met allerlei verschillende garens.
Ik was te lui om een vel wit papier op te zoeken voor een rustige achtergrond van de foto, dus jullie moeten het doen met een tafelblad vol verf als achtergrond.

4 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ik had nog nooit van de Sorbello-steek gehoord. Heb het opgezocht ! Ga je er nog wat mee doen of blijft het zo...?

Beth zei

Another turquoise beauty

Hannie de Beer zei

Prachtig! En inderdaad, de sorbello is een veelzijdige steek.

Jo Huijsman zei

Mooi en ik ga mij verdiepen in de sorbello steek.