maandag 13 mei 2013

PROEFJES MET TYVEK

Permaset Aqua
Zijdeverf
Trapsuutjes





Eerst maar eens klein beginnen om er weer in te komen. Wat experimenten met Tyvek. Ik werkte altijd met acrylverf, maar bij het verhitten van de Tyvek geeft acrylverf nogal kwalijke dampen af, dus wilde ik eens kijken wat er met textielverf zou gebeuren. Die is bedoeld om te verhitten.
Ik heb een stukje met zijdeverf, een met Trapsuutjesverf en een stuk met Permaset Aqua Fabric Magic geverfd. Hierboven zie je de resultaten.
De zijdeverf was zo dun daar viel niet mee te stempelen, dus heb ik maar 3 kleuren door elkaar geverfd. Na droging heb ik de stukken met het strijkijzer verhit. Een vanaf de achterkant en een vanaf de voorkant.
Permaset Aqua

Trapsuutjes

Zijdeverf
De Permaset Aqua werkte het fijnst. De zijdeverf pakt niet echt, het trekt in druppels samen en dekt niet. Het worden vage kleuren, kan heel mooi zijn. De Trapsuutjesverf veegde weer makkelijk weg zodat er steeds kale stukken bleven. De resultaten van de Permaset zijn vergelijkbaar met acrylverf.
Ik weet niet hoe het zich op den duur houd. De verf trekt niet in de Tyvek (behalve de zijdeverf dan, daar heb je echt een leklap nodig, want het komt er door de gaatjes aan de onderkant uit :-)
Vandaag nog maar wat meer experimenteren.



Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken en bedankt  voor je evt. reactie.
Fijne dag, Joke

5 opmerkingen:

janneke zei

Nog nooit aan gedacht andere verf te gebruiken. Ik ga je experiment volgen! Ben benieuwd naar je eind conclusie.

Hannie de Beer zei

Leuke proefjes! Vooral met de zijdeverf geeft een bijzonder resultaat. Ik gebruik altijd textielwerkje van verschillende merken,maar ga zeker nog eens met zijdeverf proberen!

Janine zei

Te gek gemaakt, ben ook zo gek op tyvek , mooie kleuren ook!

iene zei

lekker experimenteren, altijd verrassend! ik weet niet hoe het er in het echt uit ziet, maar zo op de foto vind ik het zijdeverf proefje het mooist.
groetjes
Evelyn

Anita zei

Prachtige stukjes. Vind ze allemaal op hun eigen manier mooi van kleur. Ik had tyvek in de procion gegooid, bij mijn andere lapjes, maar dat ging echt helemaal niet. Geen enkele kleur.