dinsdag 14 mei 2013

NOG EEN PROEFJE


Gisteren heb ik de Tyvek geverfd met Byzantia van Mijn-Eigen. Ik weet eigenlijk niet of daar milieu onvriendelijke dampen door ontstaan, maar het resultaat is wel erg mooi doordat het een metalic verf is. Ik zal er Janine eens naar vragen.
Ik merk ook dat de Tyvek onder het strijkijzer veel sneller reageert met deze verf. Door de metaaldeeltjes erin?
Uit jullie reacties merk ik dat de zijdeverf mooier wordt gevonden dan de anderen. Dat komt ook doordat ik weinig tijd en moeite heb besteed aan het mooi maken. Het ging me er vooral om hoe de verf er na verhitten uitzag. Doordat ik de zijdeverf niet kon stempelen of met een stencil werken heb ik het in elkaar laten vloeien. Dat is weer het voordeel van zo'n dunne verf.
Ik heb al eens eerder met textielverf gewerkt tijdens een demonstratie (createx geloof ik of zo) en die verf werd plakkerig na verhitten. Dat is niet prettig. Maar deze keer was bij alle vier de verfsoorten het resultaat prima.

Hieronder nog een paar voorbeelden van verder doorgewerkte Tyvek met acrylverf



3 opmerkingen:

Trees Wolffers zei

Ik vind de kleuren prachtig en als je en maskertje opdoet zal het met de dampen wel meevallen.

Ellen zei

Een tip.volgende keer de puntjes rond knippen voor je het strijkijzer er op zet.Dan werkt de tyvek nog beter mee.
Gr Ellen

Ineke zei

Ik vind die met zijdeverf ook het mooiste, maar deze is ook mooi.