dinsdag 6 september 2022

SPELEN MET SLEUTELS

 







Deze keer speel ik weer eens alleen. Ik heb sinds kort een baan (de energierekening moet betaald worden). Ik werk in een heel leuke winkel die in een pand zit waar voorheen een ijzerwaren zaak zat die failliet is gegaan. Veel van de voorraden van die winkel liggen nog op zolder, waaronder een paar duizend sleutels. Die sleutels zijn kennelijk verouderd en niemand wil ze meer hebben. Daar moet toch iets creatiefs mee te bedenken zijn dacht ik toen. Dus ik heb een aantal sleutels meegenomen.

Op Pinterest zag ik toevallig een post van iemand die sleutels liet verroesten door ze in een bad van azijn en een beetje zout onder te dompelen. Zoals zei het vertelde werkte het niet helemaal want als ze niet genoeg geroest waren moest je ze nog een keer in dat badje doen zei ze. Maar toen ik dat deed spoelden ze in eerste instantie weer helemaal schoon, dus daar schoot ik niet veel mee op.

Dus ben ik dat azijn zout mengsel er na het eerste bad op gaan druppelen en toen roestte het wel verder.

De verroeste sleutels kan ik wel in mijn junk journals gebruiken. En die leuke kleine sleuteltjes ook.

Toen vroeg ik me af of er ook sieraden van te maken zijn en ook daar bracht Pinterest de inspiratie. Nu heb ik een paar broches gemaakt en een halsketting van kastsleutels. Die hebben zo'n mooie bloemvorm.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een leuk idee! Wie weet vind je nog meer bruikbaars op de zolder?

Marlien zei

Die sleutels met het bloemetje hadden wij in m'n ouderlijk huis in de kastdeuren.
Ze zijn uit de tweede helft van de jaren 50.
Wel leuk om er mee aan de slag te gaan.