woensdag 13 oktober 2021

SPELEN

Met tekststempels

Met een stencil

Stempels op goudverf

Stempels

Labels met restjes embossingpoeder  en twee losse "embellishments"

Deze week "speelde" ik in mijn eentje. Ik heb een hele doos met embossingpoeder en ik doe er nooit iets mee. Dus dacht ik laat ik nu eens een dag kijken wat daar mee kan. Dus verschillende video's op You tube bekeken die eigenlijk allemaal hetzelfde deden en aan de slag gegaan.

De eindconclusie is eigenlijk dat het allemaal op hetzelfde neerkomt. Je brengt lijm aan op een oppervlak strooit daar embossingpoeder over, klopt het eraf en verhit wat achterbleef met een heattool.

De manier waarop je lijm aanbrengt is volgens mij het enige verschil dat het resultaat bepaald. Dus ik heb gestempeld met teksten en allerlei vormen en gewerkt met een stencil.

De foto's zijn gemaakt met kunstlicht, dus niet erg goed. Vooral op de goudverf doet het licht niet veel goeds.

Met het stencil werken ging niet echt goed. De kleur opbrengen (Met Panpastel) wel, maar met het lijmstempelkussen over de stencil wrijven gaf maar op een paar plekjes lijm. 

De tekststempels werken goed.

De andere stempels ook al moest ik af en toe wel een stukje met de hand bij"lijmen". Het gaat beter met de meer "stevige" stempels op de 3e foto.

Als laatste 2 uitgeknipte vormen die ik een aantal lagen heb gegeven. En de restjes embossingpoeder die achterbleven op het A4tje op een paar labels gestrooid. Door moet verder nog iets mee gebeuren.

Ik heb het ook nog geprobeerd met hobbylijm en een kwast i.p.v een stempelkussen met lijm, maar dat gaat het geheel "bubbelen" en wordt niet echt strak.

Conclusie: Ik vind het wel een leuke manier om labels te decoreren, maar ik had meer variatie in gebruik verwacht. Ik ga nog maar eens verder zoeken naar filmpjes.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Werken met embossing poeders blijft leuk. Al is het resultaat niet altijd zo je denkt en graag wil!

Marlien zei

Ah ook al besmet.
Ik vind die met die blaadjes erg mooi.