woensdag 5 mei 2021

MUIZENPLAAG EN VISIBLE MENDING

Op dit moment hebben wij een muizenplaag. Nu alle etenswaren inmiddels in blikken en glazen potten zit zijn ze begonnen aan onze winterjassen. Ik ben een erge tegenstander van gif. Ik hoopte dat als er niets meer te eten zou zijn ze vanzelf zouden verdwijnen, maar helaas, dat is tot dusver niet gelukt.

Maar die winterjassen! In onze zakken zitten natuurlijk snoepjes voor de hond en kennelijk hadden ze dat ontdekt, want het begon met gaten in de jaszakken. Dat is nog wel te repareren. Maar toen hadden ze de favoriete jas van mijn man te pakken. Een gaatje aan de buitenkant ter hoogte van de zak. Het is een stoere jas, dus dat heb ik verholpen door er een leren applicatie op te naaien.

Maar in mijn favoriete paarse wollen winterjas zaten wel tien kleine gaatjes! De jas is denk ik al 20 jaar oud, maar wel mijn favoriet, dus ik wil hem niet kwijt. En toen bedacht ik: als ik ze dan niet onzichtbaar kan repareren dan maar goed zichtbaar. Dan ben ik nog hip ook. Want Visible mending is hot op dit moment.

Ik heb met allerlei vrolijke kleurtje garen de gaten in mijn jas gestopt en voor het evenwicht er nog een paar nep stoppen bij gedaan. Best een vrolijk resultaat vind ik zelf.





3 opmerkingen:

Hélène zei

O jee Joke , wij hadden ook een muizenplaag toen wij 2 maanden op vakantie waren, de plantenbakken in de kamer waren omgewoeld , overal keuteltjes tot in de bestekla en de pannenkastjes , een groot drama, ik houd ook niet van gif maar dit was te groot om het vriendelijk aan te pakken, ze liepen brutaal door de huiskamer, de hond keek en bleef kijken zo van daar ga ik niet achteraan. Tot mijn grote verdriet heb ik muizenkorrels gekocht en daarmee was ik ervan af , we hadden eerst een vangbakje om ze ergens anders uit te zetten maar als je ze wilde pakken beten ze daarom een andere keuze ,ik wens je veel succes groet Hélène

Marlien zei

Ja zo doe ik het ook.
Wat je niet verstoppen kunt, juist benadrukken

Balen zeg, ik heb hier gelukkig nog geen muis gezien.
Had ze wel lang geleden 3 hoog op een flat.
Hele keukenvoorraad in dozen leeggevreten.
En ze zijn zo slim joh.
Alles alleen via de achterkant van de dozen.
Dus ontdekte het pas toen alles leeg was.

Vanaf die tijd zit bij mij alles in wekpotten.

Hannie de Beer zei

Jammer van de gaatjes, maar gelukkig een goede oplossing. Zijn het wel muizen?
Motten zijn gek op wol. En er zijn ook eco vriendelijke strips om tussen de kleren te hangen!