maandag 3 augustus 2020

NIEUW BOEKJE ARTBOEKSISTERS: JACOBSLADDER PIERROT


Dit kwartaal had Hannie voor de Artbooksisters bedacht dat het een Jacobsladderboekje moest worden. Ik had geen idee wat dat was, maar in die gevallen brengt Google uitkomst.
Een boekje waarvan de bladzijden om kunnen klappen dus, kort door de bocht. Gelukkig kon ik op Pinterest ook vinden hoe je dat maakt.
Ik vond daar een filmpje van een antieke jacobsladder dat me inspireerde. Het heeft een paar proefexemplaren gekost voor ik het voor elkaar had, maar het is gelukt. Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om de afbeelding als laatste op de delen te plakken zodat het in de gode volgorde en aan de goede kant kwam.

Ik heb op het boekje aan beide zijden een afbeelding van een Pierrot geplakt. Ik heb nog een poging gedaan om op de achterkant hetzelfde te doen als bij de tweede ladder in het filmpje, zo'n uitwaaierende halve cirkel, maar dat is niet gelukt.

Omdat je op een foto niet kunt zien hoe het werkt heb ik het gefilmd, maar als je dat in je eentje moet doen, met je telefoon op een stapel boeken is dat natuurlijk niet een echt proffesioneel filmpje geworden.
Maar je kunt in ieder geval zien hoe het werkt.
Hierondereen link naar het filmpje van de antieke Jacobsladder.
https://nl.pinterest.com/pin/82894449381499907/

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat is het een leuke jacobsladder geworden !ook een erg leuk filmpje waar je inspiratie uit haalde! Vooral ook de tweede is heel bijzonder. maar die van jou is ook super!