woensdag 17 oktober 2018

SPELEN

leer

papier

kralen van grijs afvalmateriaal

leer
Spelen met papiergaren.
Lang geleden had ik al eens papiergaren gekocht, maar ik wist nooit wat er er mee kon doen. Maar op de markt bij Museum Rijswijk had ik een achterbuurvrouw die er sieraden mee maakte en dat wilde ik ook wel eens uit proberen, maar dan op mijn eigen manier. In eerste instantie heb ik gewoon kralen gebruikt om een ketting te maken, maar dat is niet echt JOKE. Dus ging ik zoeken naar afvalmaterialen die geschikt waren.
In Rotterdam is een winkel die afvalmaterialen uit de industrie verkoopt en daar had ik ooit een bak vol van de grijze 'kokertjes' gekocht van de ene ketting. Geen idee wat het is, maar het is een cilindervormig stukje rubber met een gaatje in het midden. In mijn optiek een kraal dus.
Ik heb alleen paars en turquoise papiergaren, dus daar moest het mee. Zwart of wit zou mooier zijn denk ik.

In dezelfde winkel had ik ook resten leer gekocht van een ontwerpster die leren kleding maakt. Allemaal kleine reststukjes dus. Daarvan kleine vierkantjes geknipt en met een gaatjestang een gaatje in het midden gemaakt. Met 2 stukjes tegen elkaar werd dat ook wel wat. Zo zijn de blauwe en de paarse ketting gemaakt. Wel in 2 groottes van de stukjes leer.

Verder zoekend naar materiaal om te recyclen dacht ik aan boeken. Drie bladzijden op elkaar geplakt met verdunde houtlijm lijken stevig genoeg. Rondjes er uit gepuncht, gaatje in het midden gemaakt en ja, ik vind het heel leuk geworden. Deze laatste ketting moet ik zelf maar een paar dagen dragen om te kijken of het inderdaad goed blijft tijdens het dragen.

2 opmerkingen:

Beth zei

VERY creative. I love that kind of thing!!

els zei

Ze zijn erg leuk geworden. Ik zou de papieren rondjes even insmeren met medium gel of gewoon vernissen. Succes.