zondag 29 januari 2017

SPELEN MET HENNIE



Had ik de hele post geschreven, vergeet ik op publiceren te klikken. En daar kwam ik dus pas achter toen ik een volgende post wilde schrijven over !Year of Stitches.
Dus ook deze keer weer veel te laat. Maar nu dan toch.

Deze keer was het weer tijd voor een journaalpagina. Met als thema Valentijn.
Ik had absoluut geen inspiratie, dus het duurde lang voor ik een beetje op gang kwam en toen dacht ik ik gebruik deze pagina's maar om iets uit te proberen. Ik had al een paar keer gelezen over een gedeelte van je pagina afdekken met Heavy gel zodat je die stukken schoon kunt vegen als je eroverheen verft. Dat deed ik bij de 1e pagina. Eerst allerlei tinten roze opgebracht en wat rood en oranje. Toen hartjes geknipt uit een stuk plastic en met behulp van die sjablonen een laag Heavy gel aangebracht in hartvorm. Laten drogen (=heel lang fohnen) en daaroverheen witte verf. Toen wegpoetsen. En ja inderdaad de hartjes kwamen weer tevoorschijn, met alleen in de ribbels witte verf. Dat was wel een mooi resultaat. Maar dan.....? Ik koos voor de makkelijke oplossing. Een paar speelkaarten wit verven, bestempelen, langs de rand een beetje houtskool aanbrengen. De achtergrond was nog niet naar mijn zin en door het zwart op de speelkaarten bedacht ik om ook een zwarte rand om de harten aan te brengen en met een stencil wat zwarte verf.
De andere pagina was een heel ander verhaal. De achtergrond rood gemaakt en toen met een dun tuitje hartjes verf gespoten (dit deed ik voor ik verder aan de andere pagina ging) en jawel op een geven moment veeg ik met mijn vingers door de natte verf. (zie foto hieronder) Nog hersteld, maar vervolgens sleepte mijn mouw erdoor. Ik moet dat ook niet doen, doorwerken aan iets waar dikke natte verf opzit. Dat gaat altijd mis.

Met een fohn heb ik de verf nog wat droger geblazen en toen met een bankkaart alles afgeschrapt. En vervolgens met witte verf en een bankkaart eroverheen. Een stukje rood geverfd beschuitpapier, een hartje van papier-maché met daarop hartvormige  pailetten en een gouden engeltje en klaar.

Hennie heeft op een kleurige ondergrond hartjes geplakt van gelliprinten met daarop hartvormige stempels. Met moddelingpaste en een stencil heeft ze stippen en andere figuren aangebracht. Het figuurtje op de pagina is een uitknip popje met losse armen en benen. Love erop gestempeld.

Ook deze keer hebben Hélène en Hannie weer een foto opgestuurd  van een werkje.
Voor Hélène betekend Valentijn bloemen, dus maakte zij op een natte lap een tekening met aquarelpotlood
En Hannie stuurde foto's van een boekje dat ze ooit maakte. Als je op de foto klikt zie je meer foto's en het stukje op haar blog.
http://quilts-han.blogspot.nl/2013/07/alles-in-een-kleur-voor-doezzels.html

http://quilts-han.blogspot.nl/2013/07/alles-in-een-kleur-voor-doezzels.html

Het thema voor de volgende keer is VISSEN!
Die volgende keer is pas 8 maart, want over 4 weken gaan we een workshop bij de Rozevilterije doen.
Dus, als je voor 8 maart een foto instuurt publiceer ik die ook op mijn blog.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hannie de Beer zei

Heel mooie experimenten! Ondanks de pech zijn ze erg leuk geworden. Interessant de techniek met het afdekken. Ik zal het ook eens gaan proberen?
En vooral dank voor het plaatsen van de foto's en de link!