dinsdag 19 april 2016

MAANDAG/GELATINEDAG








Gisteren had ik ook weer niet veel tijd, maar ik heb een paar afdrukken gemaakt met de Pebeo Studio Acrylics Iridescent kleuren. En met de kleine commerciële Gelli plate, want mijn houdbare gelatineplaat doet wat vreemd. De verf droogt onmiddellijk op zodat ik geen afdruk kan maken.
Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van anderen met een houdbare gelatineplaat. Ik heb hem nu niet in de koelkast bewaard, maar toch droogt hij in snel tempo zo uit dat maar de helft van de dikte overblijft. Ik heb nu al 4 keer de plaat bijgevuld met gewone gelatine en vreemd genoeg bederft hij nog steeds niet, maar hij werkt ook niet prettig meer.

In heb gewerkt op papier waar het Chinese restaurant zijn afhaalmaaltijden in verpakt  en met stencils.
Ze zijn niet allemaal mooi geworden, maar ik vindt wel de glans die er op deze verf zit mooi en die komt ook met de gelli plate goed tot zijn recht.
Deze laatste foto's zijn van het papier dat naast me lag om mijn roller op schoon te rollen en mijn stencils verfvrij te maken.
Het was een eerdere afdruk gemaakt met een collograph. En eigenlijk vind ik dat het mooiste resultaat.


zo was de afdruk toen ik begon.



3 opmerkingen:

Unknown zei

Erg mooi Joke.

Hélène zei

geweldig om te zien hoe jij steeds maar weer blijft experimenteren

Hannie de Beer zei

Inderdaad zijn de laatste het mooist, maar bijzonder zoals je steeds allerlei materiaal uitprobeert!