woensdag 26 juni 2013

KNUTSELEN MET HENNIE



Boekje Hennie voorkant






mijn boekje voorkant



Vandaag hebben we een boekje gemaakt van de papieren die we vorige week bedrukt hebben.
Ik wilde een driehoekig boekje maken, dus braaf van alle pagina's die ik had 2 driehoeken geknipt die ik d.m.v. lintjes o.i.d. aan elkaar wilde maken. FOUT. Toen ik ze aan elkaar wilde leggen kwam ik er niet goed uit met vouwen en dus zocht ik even op Pinterest naar een driehoekig boekje en wat bleek: dat wordt gewoon van een strook papier gemaakt die in driehoeken wordt gevouwen. Dus alle driehoeken maar op een strook behang geplakt, maar dan gaan de naden op de vouwen openstaan, dus daar maar een mooi draadje opgenaaid.
Het is een grappig boekje geworden en ik heb er weer veel van geleerd.
Het boekje van Hennie is echt prachtig geworden. Zij heeft ervoor gekozen alle bladzijden d.m.v. een strookje papier aan elkaar te plakken tot katernen en die op een strook genaaid die als rug gaat fungeren. Op elke bladzijde een kleine collage gemaakt rondom een romantische vrouwenfiguurtje.

3 opmerkingen:

Beth zei

Your Triangular book is very clever and I love the colors and design.

Hannie de Beer zei

Een superieur boekje heb je gevouwen,en bewerkt!
Het boek van Hennie is ook prachtig. Met de lieve dametjes erop!

Catharina Maria zei

Leuk resultaat van beiden !
♥RINI♥