woensdag 30 augustus 2023

HEEFT BLOGGEN NOG ZIN?

  


Onder mijn blogposten staat meestal alleen een reactie van Hannie die een trouwe lezer is. Maar verder wordt er niet of nauwelijks gereageerd, dus vraag ik me af leest iemand (behalve Hannie) mijn blog nog wel? Heeft het zin om te blijven bloggen?

Bijna iedereen zit tegenwoordig op Facebook. Zelf zie ik ook nog maar zelden blogberichten omdat er geen nieuwe berichten meer geplaatst worden. De meeste blogs worden niet meer bijgehouden (alleen Hannie doet ook dat dus nog trouw).

Iedereen vindt het kennelijk makkelijker op op Facebook iedereen op de hoogte te houden. Maar op een blog kun je veel uitgebreider vertellen dat is het voordeel van bloggen. Maar als bijna niemand het leest wordt het ook een beetje zinloos.

 Dan kan ik Hannie ook een mail sturen met nieuwtjes. ;-)




4 opmerkingen:

Maya zei

Ik lees toch nog steeds graag blogs hoewel het er bij mij ook niet meer zo van komt om mijn eigen blog bij te houden. Op facebook raak ik vaak berichten van mensen kwijt, zijn ze ineens niet meer terug te vinden in mijn tijdlijn enzo. Reageren op blogs is ook een dingetje, lukt op de telefoon vaak niet goed.... goed voornemen om dat weer vaker te doen.

Marlien zei

Ik lees ze ook hoor.
Maar de ene keer zie ik het eerder op facebook en de andere keer hier.
Je kunt bij de statistieken zien hoeveel je gelezen wordt.
Dat is bij mijn blog wel 20 tot 60x meer dan de paar mensen die reageren.
Het kan dus ook zinvol zijn zonder reacties.

Hannie de Beer zei

Wat mij treft, heeft bloggen mijn voorkeur,
Misschien meer werk, maar toch minder oppervlakkig dan Facebook . Zeker omdat ik ook veel uitleg geef en leuke links . En ook van de andere blogs geniet ik!
Maar iedereen moet doen wat hij fijn vond,

Frederika zei

Hoewel ik ook minder blog, lees ik toch graag berichtjes. Leuk om te lezen hoe iets ontstaat. Facebook mis toch veel oppervlakkiger.
groetjes Frederika