woensdag 9 november 2022

SPELEN MET HENNIE

 

Links de ouders van mijn moeder rechts een stukje uit een krant van De Jong tours het bedrijf waar mijn moeder  (mevr. Borst) 65 keer mee op vakantie is geweest.

Links een pagina uit haar poëzie album en recht een foto van mijn moeder en stiefvader tijdens de bruiloft van mijn broer.

Mijn vader en moeder dansend

Links het mapje van de dansende foto rechts een paar foto's van de vader van mijn moeder

de omslag van het boek, geweldig toch?

Links mijn vader rechts mijn moeder en mijn oudste dochter

De kaart van Duitsland, het favoriete vakantieland van mijn moeder

Het Junk journal van Hennie is nog lang niet vol, dus ook deze week werken we weer daar aan.

Ik ben begonnen met een gedenkboek voor mijn moeder. Een poosje geleden bedacht ik dat een junkjournal ook een prachtige herinnering aan iemand kan zijn als je samen met een groep nabestaanden ieder een  of meer bladzijden maakt met jouw herinneringen en foto's.

Als voorbeeld daarvoor nu dus een boek over mijn moeder. Zij is inmiddels al 7 jaar geleden overleden, dus het is een beetje laat om "junk" te zoeken voor in het boek, maar ik heb toch nog aardig wat gevonden. (Wie wat bewaart heeft wat toch?) Mijn moeder was een zeer kleurrijke dame, dus ook het boek wordt erg kleurig.

De foto's hierboven zijn van dat boek. Bizar toeval is dat ik bij de oude boeken die ik bewaard heb (waarschijnlijk van mijn moeder)  een boek vond met de titel "gedenkboek", dus die omslag laat ik maar intact.

 

Hennie maakt deze week hetzelfde mapje dat ik van iconen had gemaakt, maar dan natuurlijk op haar eigen prachtige manier. Om dat goed te laten zien heb ik het gefilmd i.p.v. foto's.

 

2 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Super, wat een prachtige boekjes maken jullie samen. Als ik al die toevoegingen van Hennie zie, dan vraag ik me af waar ze ze allemaal vandaan haalt....wordt er zoveel "materiaal" door jullie gespaard ?

Hannie de Beer zei

Prachtig je gedenkboek! Mooie herinneringen !
Het iconen mapje van Hennie is ook geweldig, mijn complimenten voor jullie beiden!