maandag 20 juni 2022

BLOGGEN VERSUS FACEBOOK


Aan de linkerkant van mijn blog heb ik een lijst met andere blogs die ik volg. Vanochtend realiseerde ik me ineens dat ik van een van die bloggers al heel lang niets meer had gehoord en toen ik eens ging kijken op de lijst realiseerde ik me dat er heel veel van die bloggers al 1 of 2 jaar niets meer op hun blog zetten.

Is het bloggen verdreven door Facebook?

Wel heel jammer, want op een blog kun je veel uitgebreider iets vertellen. En de info op Facebook is veel vluchtiger. Op een blog kun je iets terugzoeken. Op Facebook is dat bijna onmogelijk.

Maar ik merk dat ik zelf ook minder blog en als ik niet naar mijn blog ga zie ik dus ook niet wat anderen gepost hebben, dus reageer ik daar ook te laat. op.

Tijdens het Weerribbenfestival merkte ik dat heel veel bezoekers me kenden, dat was wel grappig omdat ik zelden of nooit reacties op mijn blogs of Facebook krijg heb ik het idee dat niemand het ziet, maar dat valt kennelijk toch mee.

Ik ga mijn best doen om in ieder geval 1 keer per week wat op mijn blog te zetten.

7 opmerkingen:

Marlien zei

Herkenbaar, maar soms duikt er dan iemand na een paar jaar toch weer op.
Bloggen is uit.
Instagram is in.
Het moet allemaal steeds korter en flitsender.
Zelf blijf ik gewoon traag 😉.

Leuk dat mensen je herkenden.
Daar doe je het toch voor.

Hannie de Beer zei

Je hebt gelijk, bloggen is wat minder in trek. Maar voor mij ishetnog steeds heel fijn om te doen!
Zeker ook om bij anderen te kijken! Ondertussen heb ik al heel wat boekjes gemaakt!

Janny de Roo zei

Ach, wie je nodig heeft vindt je vast wel..Ik reageer ook heel weinig op je Blog, maar zie je meldingen vaak wel op FB. Dubbel hoeft dan ook weer niet.

Marlien zei

Bloggen is verdreven door vloggen en snelke mediums zoals Instagram en TicToc.
Facebook is ook al weer een paar jaar uit.

Nicole Orriëns zei

Het lijkt inderdaad erg rustig in Blogland... Ik vind dat ook jammer. Een blog is toch veel uitgebreider dan bijvoorbeeld een foto op Instagram of zo.

Marlien zei

Er zijn ook veel mensen verdwenen omdat ze alleen kunnen bloggen als ze Google Chrome gebruikten.

Marlien zei

Je kunt rechtsboven bij ontwerp - ststistieken zien hoeveel kijkers je per blogje hebt.
Bij mij worden zelfs blogjes van tien jaar geleden nog bekeken.