dinsdag 20 april 2021

JUNK JOURNAL
















Inhoud van bovenstaande pagina












Bij Artbooksisters was het thema dit kwartaal: verrassing!

Dat was voor mij aanleiding om een junk journal te maken vol verrassingen.

Ik bewaar altijd grote enveloppen (wat bewaar ik eigenlijk niet) En een paar van die enveloppen heb ik gebruikt voor dit junk journal. Dubbelgevouwen en met beide zijden open ingebonden zodat ik er van alles in kan stoppen. Op de pagina's ook weer enveloppen en andere mapjes geplakt zodat ook daar verrassingen in kunnen. Het was echt heerlijk werken. 

Het was voor het eerst sinds mijn borstkanker 2 jaar geleden dat ik echt plezier in mijn werk had!

Ik heb allerlei "junk" kunnen gebruiken om in die enveloppen e.d. te doen. en met junk bedoel ik in dit geval natuurlijk niet echt afval uit de vuilnisbak, maar dingen die in mijn atelier rondzwierven zonder doel. Vaak proefjes of dingen die nooit af zijn gekomen. Er zit zelfs een heel flagbook ingeplakt.

De enveloppen heb ik gegelliprint (is dat een werkwoord?) en veel van de andere mapjes zijn ook gemaakt van gelliprintpapier dat ik had liggen. Nadat ik de enveloppen had ingebonden heb ik op de rug strookjes stof en linten vastgeknoopt aan de draden van het inbinden. en een hanger die ik ooit van Anna Lemsma kreeg er aangehangen.

Hierboven wat foto's van pagina's en hieronder een filmpje zodat je een beetje kunt zien hoe het werkt.

 

Inmiddels ben ik al bezig om nog zo'n junk journal te maken, het is echt te leuk. En bovendien ruimt het lekker op, ook fijn. 

 

 

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat is dit leuk Joke! Echt boordevol verrassingen, de een nog mooier dan de andere,

Bianca zei

Wow, dat is gaaf!
Wat mooi gemaakt met allemaal schatten erin!

Marlien zei

Leek resultaat.
Vind vooral de pagina met de cirkels erg mooi.