woensdag 26 juni 2019

SPELEN MET HENNIE



Vandaag hebben we aan droogvilten gedaan. Hennie met de hand en ik met de punchmachine.
Hennie wilde kleine schilderijtjes maken op een gevilte achtergrond. Ze heeft eerst met de hand de lapjes gemaakt en toen nog wel even natgemaakt om alle gaatjes te verwijderen. Ze gaat ze later nog borduren en met de naaimachine bewerken.
Ik ben begonnen aan een vilten Godin. Ik heb er daar ooit drie van gemaakt, maar ik kan daar geen foto's meer van vinden. Toentertijd had ik alleen geborduurd op een commercieel vilten achtergrond, maar deze keer heb ik van alles aan elkaar gepunched en later met wat pailletten en kralen versierd.
Het kantje moet ik nog vast stikken Het gezichtje is van gepunched naaldvilt waarop het gezichtje is geborduurd. De stralen vanaf haar hoofd zijn van een lapje dat is gemaakt met soluvlies. Misschien borduur ik er nog wat in om de pailletten heen of zo. Het is geïnspireerd op het werk van Sara Lechner.
Er komt nog een achterkant achter en dan wordt het geheel opgevuld zodat het zelfstandig kan staan.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Heel speciale landschapjes! En wat schattig het gezichtje á la Sarah Lechner !

Marlien zei

Mooi!