maandag 1 september 2014

Collage maandag

Na 7 weken vakantie weer aan het werk! Tijdens de vakantie van Floor heb ik ook niet veel gedaan. Gespeeld met Hennie, dat was het wel zo'n beetje. O ja en natuurlijk tijdens Place d' Ary ;-)
Deze keer 3 collages die onderdeel worden van een boekje geïnspireerd op Nehalennia.

Het thema van Steekplus is komend jaar Water-Land aansluitend aan het thema van het Textielfestival. Dus heb ik me maar weer eens op Nehalennia gestort. Toch wel mijn favoriete Nederlandse Godin. Waarschijnlijk vanwege de prachtige turquoise/groene kleur die ik met haar associeer.
Jammer dat dat groene licht in het Zeeuwse water wat haar 'symbool' was niet meer bestaat doordat de alg die daarvoor zorgde uitgestorven lijkt.
De collage bestaat o.a. uit geborduurde stukjes blauwgeverfde stof, door mij geschept en op stempels te drogen gelegd papier, beschuitrol papier en stukjes goudpapier van chocoladerepen.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Prachtig, van kleur en compositie!wordt een fraaie inzending!