woensdag 8 januari 2014

spelen met Hennie

Vandaag was Hennie er weer en we zouden allebei een boekje gaan maken voor het thema 'gezichten en maskers' voor Doezz. Maar Hennie was zo enthousiast geraakt dat ze thuis al een boekje en een doosje had gemaakt. Zie Doezz voor het resultaat. Vandaag begon ze dus aan een tweede boekje.
Ik had ooit van iemand een Venetiaans masker op een stokje gekregen en dat vond ik wel een mooie basis voor een boekje. Het masker wordt de voorkant van het boekje. De pagina's heb ik dezelfde vorm gegeven als het masker. Erg ver ben ik vandaag niet gekomen. Ik heb weer oude kaarten gebruikt als basis, dus die moesten eerst met gesso wit gemaakt worden. Eigenlijk wilde ik ogen uit tijdschriften gebruiken, maar nadat ik een hele stapel tijdschriften had doorgewerkt en slecht 1 paar passende ogen had gevonden, heb ik besloten het daar maar bij te laten en voor de andere pagina's zelf de ogen te tekenen, want anders was ik vandaag niet verder gekomen dan alleen ogen zoeken.
Een pagina is (denk ik) wel af. Omdat het een heel uitbundig masker is met fluweel en veel goud maak ik de pagina's ook met heel veel glitter e.d.. Als verf gebruik ik de prachtige metallic verf die ik bij Mijn-Eigen heb gekocht. En daarop dus heeeeel veel glitters en pailletten.







2 opmerkingen:

Janny de Roo zei

leuke bezigheid en het maakt toch niet uit of het af is of niet...gewoon morgen verder gaan....!

Hannie de Beer zei

Gezellig zo samen werken. En je kunt elkaar inspireren!
Het begin is al erg leuk.