woensdag 5 september 2012

TYVEK





Helaas was er voor de kindercursus waar ik in deze post over schreef  maar 1 aanmelding, dus dat ging niet door.
Mijn "lesboek" voor Tyvek is bijna af. Ik heb zowel met textielverf als met acrylverf gewerkt. Wel een verschil de ene textielverf of de andere. Ik was begonnen met de potjes Marabu verf die ik ooit in de uitverkoop had gekocht. Maar die verf blijft zelfs na een dag nog plakken. Kan textielverf over de datum raken? Dus toen Trapsuutjes. Het duurt ook wel langer voor dat droog is dan bij acrylverf, maar het droogt wel en is dan niet meer plakkerig. Ik heb een paar van de proefjes zowel met textiel- als met acrylverf gemaakt zodat je het verschil kunt zien. Het is natuurlijk veel gezonder om textielverf te gebruiken. Die is gemaakt om te kunnen verhitten en acrylverf geeft schadelijke stoffen af als je het verhit. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat morgen.

P.S. Ik kan mijn foto's tegenwoordig niet meer 1 voor 1 in blogger plaatsen. Maakt niet uit hoeveel foto's ik selecteer, hij zet ze gewoon allemaal neer. Is dat bij jullie ook zo?
 
Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik vind het heel leuk als je commentaar achterlaat en/of volger wordt.
Fijne dag, Joke

4 opmerkingen:

Hannie zei

Leuke proefjes met Tyvek!

En nee ik heb geen last met het plaatsten van de foto's. Gewoon één voor één.
Veel succes morgen!

Janny de Roo zei

tyvek en ook krimpfolie gebruikt.....???

Jeanine zei

Ga je met dat lesboek ook iets doen? Het uitgeven of verkopen? Er bestaat zo wijnig info over tyvek... Je kan er waarschijnlijk onijndig veel mee doen... dus alle info in nuttig en welkom...

Groetjes,
Jeanine

joke zei

Jannie: Nee alleen Tyvek, het krimpen komt alleen van het verhitten.
Jeanine: Ik ga het gebruiken voor de workshops Tyvek. Als ik voor Textielplus zit te demonstreren wordt er ook vaak geklaagd over het feit dat er maar weinig plaatsen zijn waar je iets over Tyvek kunt leren.
Het stalenboek zoals ik het gemaakt heb heb je zelf ook als je bij mij een cursus volgt,