maandag 2 april 2012

CALDER

Werk van Alexander Calder


Gisteren ben ik in het Gemeentemuseum van Den Haag geweest naar de expositie van Alexander Calder. Wat een prachtig werk. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, maar het was echt de moeite waard. Het lijkt allemaal zo simpel, maar op de een of andere manier doet het wat met je. Met mij tenminste. Ik heb het boek van de tentoonstelling gekocht, dan kan ik nog een beetje nagenieten.

Door al het experimenteren vorige week begint zich weer wat te roeren. Vrijdag heb ik ineens vogeltjes gemaakt van de papier proefjes. Ik wilde dat al heel lang , maar het lijkt wel of de hele wereld vogels maakt, dus mocht ik dat niet van mezelf. Maar toen ik vrijdag een oude Cloth, Paper, Scissors door zat te kijken en ik daar ook weer vogels tegenkwam heb ik mezelf toestemming gegeven :-).
En nu ik de expositie van Calder heb gezien wil ik mobielen maken van die vogels!

5 opmerkingen:

Hannie zei

Wat leuk dat je ook die tt bezocht! Het staat al in mijn agenda voor 21 April! Eeerder kan het niet hier door allerlei andere dingen. Ik zag de docomentaire al een poosje geleden, in een Close Up aflevering van de Avro. Lijkt me een bijzonder goede expositie! En je vogels zijn ook erg geslaagd!!

vrouw Hommel zei

Wat fijn dat de inspiratie weer wat terugkomt door al dat geexpirementeer. Leuke vogels!
groet

meta zei

Paastijd, vogeltjestijd...
Leuk!

Janine zei

haha, ja ik ken het soms zit iedereen opdezelfde flow, maar jou vogels zijn toch weer anders dan die van al die andere, dus... mijn toestemming heb je ook ☺

Catharina Maria zei

Maakt toch eigenlijk niets uit Joke of de hele wereld vogeltjes maakt ??
Ze zijn toch allemaal van verschillende materialen , en deze zijn leuk en kleurrijk !
Lieve groet ♥RINI♥