zaterdag 7 december 2019

UFO'S


Ik ben maar weer eens aan de gang gegaan met iets uit de bak ufo's. Mijn atelier slibt dicht en in januari begint er weer een cursus die ik echt in mijn atelier moet geven, dus er moet ruimte komen.
A.s. vrijdag is de laatste les van de borduurjaarcursus en we gaan borduren op papier. Laat ik daar nu een voorbeeld van hebben liggen in de ufo bak. Eigenlijk helemaal af, ik moet hem alleen nog oprollen. En dus om een koker heen gerold , elastiekjes erom en een poosje laten staan. En AF.
Dat was een makkie.

Het is een strook stevig papier waarop ik verschillende stukken zwart/witte servetten heb geplakt en daarop geborduurd met rood borduurgaren.

Maar nu de hamvraag: laat ik het zo, dan zie je de achterkant van het borduurwerk, of plak ik er ook aan de achterkant iets overheen. Verkreukeld papier of zo?
Daar denk ik nog even over.
En jullie suggesties zie ik ook graag.

5 opmerkingen:

Bianca zei

Heel mooi Joke, misschien een monoprint aan de binnenkant plakken. Een contrast met de buitenkant.

Beth zei

Great job

Hannie de Beer zei

Prachtig zijn ze! Ik zou wel aan de binnenkant wat plakken , bv zoals Bianca zei een monoprint ?

Marlien zei

Het spreekt mij wel aan als er op de binnenkant ook iets gebeurt.
Op de foto geeft de rode zigzag aan de binnenkant iets spannends.
Ik kan zo niet zien of de rest van de binnenzijde hetzelfde effect geeft.

Hélène zei

ik zou het zo laten ,de achterkant van een borduursteek geeft een bepaald effect en het grillige ervan kan een leuke toevoeging zijn. Niet afhechten losse draden maken de compositie speels.