zaterdag 24 augustus 2019

ZOMERWEEK BIJ HAWAR



Afgelopen week heb ik meegedaan aan de Zomerweek met Mariet Rankenberg bij Hawar.
Een week lang borduren met 12 dames.
Het was een heerlijke week. Ik kwam er niet zozeer om iets te leren, maar vooral om er even uit te zijn. Het was heerlijk ontspannend om zo en paar dagen achter elkaar te borduren. De andere dames kwamen allemaal om te leren en ze hebben veel geleerd deze week. Het enthousiasme over alle kennis van Mariet was groot.

Mariet had wel een opdracht voor me. Ik moest nu eens kleuren gebruiken die ik normaal niet gebruik. Dat was een beetje lastig, want de lapjes die ik had meegebracht om op te borduren waren natuurlijk allemaal in mijn favoriete kleuren. Ik had alleen paarse en turquoise lapjes meegebracht met het idee: dan past alles bij elkaar. De vreemde kleuren moesten dus komen van de borduurgarens. Dus heb ik geborduurd met geel, oranje en rood. En ik vind het nog mooi ook. Een vrolijke noot.

Een tip van Mariet: meng twee kleuren garen. Dus borduurde ik b.v. met 2 draden rood samen met 2 draden oranje. En dat geeft inderdaad een heel mooi effect. Later vond ik bij de spullen die Mariet had meegebracht om te gebruiken een ecoprint lap. Daar ben ik toen op verder gegaan en hoewel dat absoluut niet mijn kleuren zijn vindt ik hem wel heel mooi geworden.

De workshop ruimte is boven de winkel van Hawar, dus daar moesten we elke dag doorheen om in de lesruimte te komen. Mijn voornemen om dit jaar geen nieuwe materialen te kopen was niet vol te houden op deze manier. Ik heb toch een paar strengetjes mooi garen gekocht en een apparaatje om chenille  veilig open te snijden, zonder de onderste laag per ongeluk mee te nemen.
Het was een heerlijke week. Volgend jaar weer denk ik.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Inderdaad hoef jij het niet te doen om te leren, je bent al een kei! Maar goed om er even uit te zijn! Lijkt me geweldig zo'n week....