woensdag 28 augustus 2019

SPELEN MET HENNIE



Hennie en ik zijn lid van Artbooksisters een groep die door mij is opgericht om gezamenlijk boekjes te maken. Voor dit kwartaal moet dat een boekrol worden en daar zijn we vandaag mee bezig geweest.
Hennie heeft gekozen voor stempels van bloemen die ze ingekleurd heeft en met stukjes kant ertussen. Het geheel lijkt een beetje op zo'n ouderwetse schoolprent.
Ik dacht na mijn week bij Hawar ik blijf maar eens buiten mijn eigen kleurenschema werken en heb gekozen voor zwart.
Ik heb met acrylverf en  stukjes karton, wattenstokjes en rietjes afdrukken gemaakt. Tekststempels ertussen gebruikt en als laatste vond ik nog een stukje papier waarop ik met inkt tijdens een workshop ooit wild had getekend en daarvan heb ik stukjes ertussen geplakt.
Toen het papier nat werd van de lijm bleek de inkt bruin af te geven, dus nu is er ook bruin in geslopen.
De rol van Hennie komt op een garenklosje en die van mij op een grotere klos.
De eindresultaten zullen te zien zijn op Artbooksisters.blogspot.nl.

3 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Leuk gespeeld met leuk resultaat

Beth zei

Great fun. We made something similar at MidSummer Maine. Lots of room for exploration

Hannie de Beer zei

Ziet er al veelbelovend uit! Helemaal andere kleuren dan we gewend zijn van je ...