woensdag 9 januari 2019

SPELEN MET HENNIE


Weer een pagina voor een textielboek deze keer.
Hennie had 2 mooie gelliprints meegebracht waar ze iets mee wilde doen en ik was van plan om mijn flowerstitchfoot eens uit te gaan proberen op mijn nieuwe naaimachine, maar dat ging dus niet. Hij paste er prima op dacht ik, maar hij zat te hoog en raakte de stof dus niet.
Ik zal eens aan mijn dealer vragen of daar nog een oplossing voor is, maar ik ben bang dat ik hem op deze machine niet kan gebruiken.
Dus werd ook voor mij een gelliprint de basis.
Eerst heb ik een rijgsteek gemaakt langs de lijnen waar de roze ondergrond nog zichtbaar was. Dat was nog redelijk saai. Vervolgens heb ik met een kurk rondjes gestempeld met een mengsel van mintgroen en paars en als laatste met een opgeplakt netje een beetje goud eroverheen gestempeld. En om de rondjes een cirkel gemaakt met goud reliëfverf.
Toen vond ik het wel af.
Hennie heeft haar kleine gelliprints midden op de bladzijde geplaatst en figuurtjes van ingeseald papier er op bevestigd. Ze had deze ooit gemaakt voor een ketting. Een bandje er omheen dat we ooit eerder bij een daagje spelen hadden gemaakt en af!

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Allebei weer leuke resultaten! Fijn om zo samen te experimenteren. Jammer van de voet!

Beth zei

A successful play date