maandag 24 september 2018

WORKSHOP SARA LECHNER

Pasgeleden volgde ik een workshop van Sara Lechner. Ze was voor een paar dagen in Nederland bij De Verborgen Schat.

Voor mij zijn workshops bedoeld om technieken te leren en niet om iets moois te maken, dat zit er bij mij gewoon niet in. Om echt iets te maken moet ik alleen zijn.
Deze workshop bleek echter heel anders te zijn. Sara deed een paar technieken voor en ging vervolgens aan de slag om met haar voorbeeldjes een heel eigen werkstuk in elkaar te zetten. En wij moesten ook aan de slag.
Op zo'n moment voel ik me heel onthand. Wat moet ik nu? Ik ben hier nog een hele dag en het leergedeelte zit er kennelijk al op?
Dus toch maar aan de slag met een figuurtje in de stijl van Sara. En dat is eigenlijk wonderwel gelukt. Zie de foto hierboven.
Toen ik het er over had met degene die Sara had ingehuurd voor de workshop zei ze: ja maar juist het kijken naar hoe Sara werkt vind ik heel inspirerend en daar leer ik veel van.

Dus dat heb ik vooral geleerd die dag: hoe verschillend kunnen workshops gegeven èn ervaren worden. 

Dat het me toch wel inspiratie had gegeven bleek de volgende dag toen ik verder wilde aan een werkstuk waarin ik de week ervoor met Hennie begonnen was. We wilden weer eens punchen, maar ik bleef na de basis steken omdat ik geen idee meer had hoe ik verder moest.
Maar na de workshop ging dat ineens een stuk beter.
Het resultaat tot dusver zie je hieronder. Het is nog niet af, maar het begint ergens op te lijken. 




3 opmerkingen:

Marlien zei

Leuk!
Het is jouw kleurpalet maar de uitwerking is heel anders dan ik van je ken.

Beth zei

I really like these faces and of course your color choices.

Hannie de Beer zei

Inderdaad een heel ander werkje , ben benieuwd naar het eindresultaat!