maandag 17 september 2018

MIJN LAATSTE WERK DRIELUIK 3 LEVENSFASEN II






Ik schreef al eerder een post over dit werk toen het nog  in wording was, maar nu is het af.
Ik heb zowel de smalle als de bredere handdoekrol gebruikt. De smalle strook was heel druk bewerkt en daar heb ik weer een strook geverfd kaasdoek overheen aangebracht en die bedrukt met symbolen uit de Godinnencultuur met bronskleurige verf.
Vervolgens vond ik het nog te druk en heb ik de brede handdoekrol geverfd en erachter gehangen.
Dat bracht voldoende rust.

Het was voor mij de eerste keer dat ik een werk maakte van drie stroken, maar wat een klus is het om die gelijk te laten lopen. En zoals je op de foto ziet is het nog niet helemaal gelukt. De meest rechtse strook loopt een beetje naar buiten, dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

Maar verder ben ik heel tevreden.


Toevallig heb ik mijn vorige drieluik 3 Levensfasen vorige week zondag op de markt bij museum Rijswijk verkocht. Jammer genoeg bleek ik daar geen foto's van te hebben zoals het af was. Alleen maar oningelijst.




6 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Ik vind het heel mooi Joke.

Eke zei

Mooi Joke. En dat het niet helemaal strak is, wat maakt je het uit? In het echte leven wijken we ook van de lijn af. Laten zo zou ik zeggen.....

Beth zei

I really like the woven pieces.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heel speciaal. Misschien een mm verandering aan de ophangtunnel of een klein gewichtje in de hoek misschien maar zoals eke al schreef het is niet belangriijk. Textiel mag hangen. Wie weet hoevaak deze stof al rond getrokken is in de handdoekenhouder.

Hannie de Beer zei

Heel bijzonder dit drieluik van de handdoek rollen! Je hoeft alleen maar boven bij de ophang lus ,aan de linkerkant iets meer naar binnen te halen. Maar het is eigenlijk geen bezwaar hoor....

Janny de Roo zei

Tips genoeg dus....mooi werk, maar je verkochte werk vind ik ook heel bizonder en prachtig van kleur.