woensdag 23 mei 2018

SPELEN MET HENNIE

Hennie

Joke
Ik heb een keer spelen overgeslagen want vorige keer waren we ook hiermee bezig, maar het was nog lang niet af. Maar nu is die van mij af en die van Hennie bijna.
Een poosje geleden hadden we al iets dergelijks gemaakt, maar dat was alleen een object, het lampje was bedoeld als 'stolp' om iets onder te zetten. Het is me nog niet gelukt om een lamp te vinden met helder glas die ik aan de onderkant open kan maken, maar ik blijf zoeken.

Deze keer hebben we een echte lamp gemaakt. Ik heb hem nog niet aan kunnen steken, want geen stekker, maar in principe moet hij kunnen branden.
Hennie heeft weer kistjes gebruikt, ik deze keer massieve blokjes hout.
Eerst bewerkt met moddeling paste en vervolgens geverfd. De cilinder waarin mijn lampje zit is een kartonnen koker die ik aan de bovenkant dicht heb gemaakt. Luciferhoutjes onder een laagje papier geplakt voor de ribbels en met moddelingpaste de stippels aangebracht. Op het peertje heb ik met speciale verf bolletjes aangebracht.

Hennie heeft haar onderste kistje en de koker beplakt met  stukjes verf van mijn palet. Ik gebruik altijd een zichtmapje als palet en daar kun je de verf als hij droog is gewoon weer aftrekken. Dan heb je een velletje gekleurd plastic. Hennie heeft stukjes gezocht die kleuren bij haar kistjes en die afgescheurd.

2 opmerkingen:

Beth zei

How fun is that!!!!!!! and of course I love those colors

Hannie de Beer zei

Leuk! En wat creatief om samen te werken...