woensdag 7 maart 2018

SPELEN MET HENNIE



Hennie wilde nog een keer een peul maken, dus werken we vandaag weer met Tyvek. Ik wilde iets anders uit proberen met Tyvek, dus dat heb ik gedaan.
Je ziet de peul van Hennie hierboven.
Ik wilde eens proberen of ik ook een schaalvorm kon maken. De bloemen die ik van Tyvek maak zijn eigenlijk kleine schaaltjes waarvan er 3 in elkaar passen en de bloem vormen.
Maar hoe groter de lap Tyvek hoe minder hij reageert, dus ik was benieuwd of het zou lukken.
Nou, niet dus. Ik heb het op drie verschillende manieren geprobeerd. Eerst een groot stuk "papier" Tyvek verhit zoals ik de bloemen verhit, maar de Tyvek komt niet omhoog.
Vervolgens 2 lagen "textiel" Tyvek op elkaar genaaid met organza ertussen en verhit, maar ook dit leverde geen verhoogde rand op.
Als laatste een lapje dunne katoen bestikt met repen Tyvek. Ik hoopte dat het krimpen van de Tyvek er voor zou zorgen dat de stof hol ging staan, maar ook dat leidde tot niets.
Helaas,  experimenten mislukt, maar goed, wel weer wat geleerd over Tyvek.

3 van de bloemen die ik van Tyvek maak
de 2 lagen Tyvek met organza ertussen gestikt

Na verhitting

De papier Tyvek na verhitting

De katoen met reepjes Tyvek

Geen opmerkingen: