woensdag 7 februari 2018

SPELEN MET HENNIE

Hennie gesso

Hennie moddeling paste

Hennie vaseline, kaars en metaalplakband

Joke vaseline en kaars

Joke gesso en moddeling paste op stof

Joke gesso en moddeling past op papier

Joke metaalplakband
We zijn nog steeds bezig met het boek van Sherrill Kahn al wordt het wel een beetje saai, want al die dingen hebben we ooit al eens gedaan.
 Ik had dat boek eigenlijk niet hoeven kopen.
Deze keer hebben we gewerkt met Gesso en moddeling paste als resist, vaseline en kaars.
We hebben gesso opgebracht en er in gestempeld om structuur te krijgen, en moddeling paste opgebracht met een stencil. Laten drogen en vervolgens geverfd met verdunde acrylverf of acrylinkt. Bij mij was de gesso nog niet goed droog, dus die mengde zich met de verf zoals je onderaan ziet. Op de plek van de gesso en de moddelingpaste is de verf wel iets lichter, maar niet heel opvallend. Het is leuk om structuur aan te brengen, maar als resist vindt ik het niet echt werken.
Vervolgens een stempel met vaseline bedekt en op de stof gestempeld en een lapje op een rubbingplate gelegd en er met een kaars overheen gewreven. Vervolgens ook die met verdunde acrylverf geverfd. Heel vaag zie je inderdaad de figuren in de verf staan. Voor achtergronden een heel mooi effect, maar ik betwijfel of je het op de foto's ziet.
Dan het metaalplakband. Ik kende het het niet, maar je kunt kennelijk bij de bouwmarkt plakband kopen dat eruitziet als metaal en daar kun je dus in embossen heet dat geloof ik. Met een potlood of zo in tekenen en dat komt dan verdiept te liggen. Aks je er dan vervolgens verf op wrijft krijg je een leuk effect.
Ik vind vooral de moddelingpast lapjes van Hennie heel geslaagd. Om een of andere reden zie je bij haar wel goed het verschil tussen de stof en de moddelingpaste gedeelten.



4 opmerkingen:

Marlien zei

Volgens mij kun je helemaal geen teksten meenemen naar je blog.

Janny de Roo zei

Leuk al die proefjes, maar gebruik je het ook in je werkstukjes....?

Hannie de Beer zei

Erg leuk, die proefjes. Ze komen altijd een keer van pas als je ergens mee bezig bent!

Jo Huijsman zei

Het blijft leuk om de verslagjes van jullie spelen te volgen