woensdag 24 januari 2018

SPELEN MET HENNIE


Hennie

Joke

Joke
We gaan weer verder in het boek van Sherrill Kahn. Inmiddels heb ik wel gemerkt dat ik bijna alle technieken al eerder heb gedaan, maar als we ze nog een keer herhalen blijven ze misschien beter in mijn geheugen zitten ;-)
We begonnen met resist van een lijmstick. De bedoeling is dat je een lapje stof of dun papier op een stempel of rubbingplate legt en vervolgens met een lijmstick eroverheen gaat zodat op de hogere delen lijm komt. Vervolgens met verdunde acrylverf in kwasten en dan zit op de plekken waar lijm zit geen verf.
Dat valt een beetje tegen. Je ziet het patroon nauwelijks. Ik heb het ook nog een keer andersom geprobeerd. De rubbingplate met lijm insmeren en dan de stof er op drukken, maar dan resultaat is niet echt beter.
Nu gaf Sherril ook al aan dat het resultaat verschillend is met verschillende merken lijmstiften. Volgens haar werken paarse en roze lijmstiften het best. Maar die ben ik hier in Nederland nog nooit tegengekomen. En als je er op googled hebben ze de dop erop, dus kun je het ook niet zien.

Als iemand weet waar je die kunt kopen hoor ik het graag!

Vervolgens was het werken met tape als resist en daar zijn we de hele verdere ochtend mee bezig geweest. Dat vindt ik wel heel leuk!
Niet alleen tape, maar ook stickers kun je er voor gebruiken natuurlijk. Ik heb van die ronde prijsstickertjes gebruikt en ik heb A4 stickervellen en daar kun je met een pons natuurlijk van alles uit ponsen. Dus heb ik een paar grote cirkels uit geponst en kleine spiraaltjes. Bij die laatste is het wel een geduldwerkje om de achterkant te verwijderen ;-) .
Het is een geweldige manier om min of meer mislukte lappen met nog wel mooie stukjes erin op te pimpen.
Ik heb een zeefdruklap en een lap waar ik breakdownprinten mee had gedaan gebruikt. En bij de laatste de plakkers zoveel mogelijk op de saaie stukken geplakt.
Het zijn 2 prachtige lappen geworden!
De eindresultaten zie je op de foto's hierboven.
Hieronder foto's van het proces en van de lijmstickproeven.
Nu ik foto's ga plaatsten zie ik dat ik vergeten ben een foto te maken van de lap waar Hennie mee begon. Dat was ook een lap van hetzelfde zeefdrukraam als die van mij. Alleen de kleuren verschillen dus misschien wat.
Lijmproefje Joke waarbij de lijm op de rubbingplate was gesmeerd



Lijmproefjes Hennie + doorleklap

Lijmproefjes Joke + doorleklap
Begin Hennie

Afgeplakt en geverfd, nog een keer afgeplakt en gestempeld.

Eindresultaat (Hennie was wat somber vandaag ;-)


De lap met de plakkers Joke

De lap na het oververven Joke

Originele zeefdruklap Joke

beplakt en geverfd Joke

Eindresultaat

Geen opmerkingen: