woensdag 6 september 2017

SPELEN MET HENNIE

Hennie, lantaarntje

Hennie gesoldeerde blaadjes

T-shirt transfer


Deze keer speelden we met metaal. Het verschil inwerken tussen Hennie en mij is nu wel heel duidelijk ;-)

Hennie's conditie is op dit moment niet maximaal, dus spelen we de laatste tijd maar een ochtend en aangezien we in die tijd ook moeten bijpraten komt er niet heel veel uit onze handen.
Ik ben vooral bezig geweest met kleur aanbrengen en Hennie met het ruigere werk: knippen en solderen.
We werkten met blikjes die ik het het park had opgeraapt tijdens het uitlaten van Does.
Hennie heeft met veel knipwerk van twee blikjes een lantaarntje gemaakt. En van metaaldraad bladvormen. Eigenlijk wilde ze figuurtjes maken waarin ze vervolgens epoxie zou kunnen gieten om zo hangers voor kettingen te maken, maar het metaal dat ze daarvoor had mee gebracht bleek je niet te kunnen solderen.
Ik ben bezig geweest met alcohol inkt en stempelinkt. De Stazon stempelinkt bleek bij aanraking weer weggeveegd te worden, dus dat is niet echt gelukt zoals je ziet.
De bloemetjes zijn gekleurd met nagellak.
Het stukje linksonder de verzamelfoto is met geverfde vliesofix beplakt en daar wilde ik op gaan stikken, maar het blik was zo scherp dat de draad voortdurend brak, dus dat heb ik opgegeven. Ik heb dat al eerder met koper gedaan en dat gaat prima. Zie de onderrand van dit Heilig Huisje.
Embossen gaat wel heel goed in het blik en het is ook fijn dat het zo dun is dat je het met aan gewone schaar kunt knippen.

En last but not least, als blikjes zo worden hergebruikt is dat ook goed voor het milieu.
Dus dames, blikjes rapen en aan de slag!


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke

2 opmerkingen:

Beth zei

How was your open house?

Jo Huijsman zei

Weer een echte speeldag.