woensdag 28 juni 2017

VRIJWILLIGER BIJ HET ONDERWIJSMUSEUM



Voorbeelden op heel grote schaal

De rode merklappen waarmee kinderen leerden borduren

Een stoplap. De rijgdraad geeft aan waar de stopplek zit.

Veel stoplappen

Pronkrollen


Het schriftje van Jan Taminiau,

Een overzicht van de zaal

Gedurende het komende jaar ben ik tijdens de expositie Van het Naadje en de Kous vrijwillig aan het handwerken in het museum.
Vandaag was mijn eerste dag. Drie uur lang lekker zitten borduren aan mijn grijze lap van 1 Year of Stitches. Dat schiet op. Eerst geprobeerd nog een cirkel te maken, maar zonder model wordt dat niet echt rond, dus toen maar de laatste baan vol geborduurd met losse kettingsteken.

Mocht je het ook leuk vinden, ze zijn nog op zoek naar mensen. Je werkt gewoon aan je eigen werk en legt daar eventueel wat over uit aan bezoekers. Je kunt zoveel of zo weinig komen als je zelf wilt. Met 1 keer zijn ze ook al blij.

6 opmerkingen:

Marlien zei

Ooooh leuk, toen ik je pb-de hierover had ik dit nog niet gelezen.
Lijkt me hartstikke leuk om te doen.

Hannie de Beer zei

Leuk om te doen zeg, en het schiet inderdaad op met je werk.
tenminste... Als niet teveel bezoekers het naadje van de kous willen weten?

Beth zei

Looks like you had fun at the museum and you "daily needle work" is really coming along and looks great!!

Hélène zei

wat leuk jammer dat het voor mij zo ver weg is anders wilde ik daar ook wel zitten

Jo Huijsman zei

Hartstikke leuk.

Marlien zei

Ik was er gisteren.
Erg leuke tentoonstelling.
En wat een prachtig gebouw.
Heb er nog een tijdje mee zitten breien.