vrijdag 3 februari 2017

OPRUIMEN

Boekje van vliezen



Kaarten
Ik ben sinds een paar weken heel erg aan het ruimen. Dat is eigenlijk niks voor mij. Ik sleep altijd van alles het huis in, maar nooit eruit.  Maar kennelijk heb ik ineens de geest gekregen. Een aantal dozen staat al klaar, het is zoveel dat ik overweeg om zelf maar een kraampje te huren op een vlooienmarkt i.p.v. het naar de kringloop te brengen ;-)

Dat ruimen strekt zich ook uit tot mijn atelier. Ooit heb ik hier al eens een foto laten zien van de grote bak met nog een stapel erop met onaf werk, proefjes e.d.
Die ben ik nu dus ook aan het ruimen. Veel resultaten van SPELEN MET HENNIE dagen verdwijnen in de prullenbak. Het experimenteren is leuk, maar met de resultaten gebeurt meestal niets. Dus met pijn in mijn hard gaat het nu weg.

Van het daagjes vliezen maken heb ik de resultaten tot een boekje gebundeld (de omslag is een vlies dat gedroogd is op een rubbingplate) en ook heb ik een dag lang kaarten gemaakt, waar ook een aantal proefjes voor gebruikt zijn. Krijgen ze toch nog een bestemming.  Van een paar van die kaarten heb ik een foto gemaakt, maar het zijn er zeker 3 keer zoveel.
Links boven zijn punchproefjes, in het midden een transferprint waarop geborduurd is, rechtsonder en boven midden fluweel met geverfde vliesofix en folie waaroverheen is geborduurd. De andere kaarten zijn gelliprinten en collages van handgeschept papier waarop geborduurd is.

3 opmerkingen:

Marlien zei

Jeetje jij ook al, het heerst.

Hannie de Beer zei

Ja zeg , ik heb gisteren ook al een hoop naar de kringloopwinkel van mijn nichtje gebracht, en weer grote glazen potten gekocht! Schiet dus ookniet echt op.
Maar je boekje is schattig , en de mooie kaarten krijgen zeker een bestemming! Kun je van de proeven die jullie deden ook niet een leuke map maken ,als naslagwerk?
Monoprint papier wil ik graag van je kopen. Zo mooi als jij kan ik het niet!

Beth zei

I love the cards you have pictured last. Beautiful. I am also culling. It must be the season!!