woensdag 10 augustus 2016

SPELEN MET HENNIE

Hennie

Joke
Ook deze keer weer een journaalpagina. We hebben de smaak te pakken en proberen steeds een nieuwe manier uit. Deze keer was de inspiratie Sherril Kahn.
Ik wilde weer eens een fototransfer uitproberen, maar dat mislukte weer jammerlijk. Dat is geloof niet voor mij bestemd. Niet alleen het papier verdween bij het rubben maar ook het grootste deel van de inkt. Ik had een foto van mezelf met hoed gebruikt, van de hoed bleef niet veel over en mijn gezicht verdween ook mee met het papier. Dus eroverheen verven maar. Maar je krijgt dat natuurlijk nooit echt weg, dus moest er iets overheen geplakt worden. Nu heb ik stapels gelli print papier liggen, dus daar was wel iets bij dat qua kleur overeen kwam. Daar weer een stempel over en wat accenten met reliëfverf aangebracht

Hennie is meer van het drukke. Op een achtergrond die ze de vorige keer al had gemaakt is ze gaan stempelen en kwam vervolgens tot de conclusie dat het wel heel erg druk werd. Weg schilderen zoals de vorige keer vond ze wel erg jammer van alle mooie stukken die er in zaten. Dus ook zij pakte een stuk gelli print papier om in het midden te plakken in de hoop zo rust te brengen in het geheel. Om het op te laten gaan in de rest begon ze er ook gedeeltelijk overheen te stempelen, maar toen was het weer net zo druk als het was, dus snel weg geveegd. Op het papier dat ze had gepakt zat een afdruk van een collograph en die heeft ze toen wat geaccentueerd.

We hadden nog tijd om een tweede pagina te maken en daar heeft Hennie zich een beetje in kunnen houden ;-). Als laatste heeft ze ook weer wat stroken gelli paper in geplakt.


Van mijn tweede pagina heb ik alleen een foto van het eindresultaat. Ik heb de andere helft van het gelli paper van de eerste pagina in stroken gescheurd en in geplakt met eronder een rand stempels. Aan weerszijden ook een rand gestempeld en met reliëfverf afgemaakt. Ik vind mijn beide pagina's erg mooi geworden.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ook nu weer fraaie pagina's Mooi de uitvoering á la Sherill Kahn.
Voor het overbrengen van foto's zal ik je zondag een beschrijving geven.
En het is juist mooi dat de foto niet helemaal precies overkomt!

Beth zei

Again great work. as always I love you colors. Sherill Kahn is a wonderful inspiration

Hélène zei

ik vind die vage foto juist mooi , maakt het spannend

Marlien zei

Ik hou wel van Hennies drukte ;-)