dinsdag 12 juli 2016

SPELEN MET HENNIE

Hennie

Joke
Morgen naar de Weversmarkt, dus spelen met Hennie deze keer op dinsdag. We gaan ons een poosje met journaling bezighouden. Deze keer zijn we begonnen met het plakken van allerlei papierwaren op de bladzijden. O.a. muziekpapier, suikerzakjes, gekopieerde teksten uit een boek enz.
Daaroverheen een laag gesso. Dan blijft er al niet veel meer te zien over.
Over de gesso met een bankkaart (of eigenlijk in dit geval met een Hello Fresh cadeaukaart ;-) verf erover uitgesmeerd.

Vervolgens met stencils wat achtergronden aangebracht. Ik gebruikte voor de 1e keer een stencil dat ik ooit bij Zeeman had gekocht. Bij het uitpakken bleek dat het een zelfklevend stencil was. Heel handig dacht ik. Maar dan moet je het dus niet gebruiken op papier dat nog vochtig is van de verf, want dan gebeurt er dit:
Met het verwijderen van het stencil ging op sommige plaatsen ook de bovenlaag van het papier mee :-(.


Vervolgens is Hennie erin gaan tekenen en heeft een paar vogel stempels gebruikt. Ik heb eerst met acrylinkt wat druipers gemaakt en toen ben ik er in gaan plakken. Van stukjes gelli paper heb ik huisjes gemaakt.
Ik vind het wel grappige pagina's geworden.

Vanmorgen ook nog een minder prettig bericht. Het gaat de laatste tijd niet goed met Does. Vanmorgen bij de dierenarts bleek ze vocht achter haar longen te hebben en een vergroot hart.
We wisten natuurlijk al heel lang dat de kans groot  is dat ze niet oud wordt, maar tot dusver ging het heel goed met haar. We zouden na de Weversmarkt op vakantie naar Italië gaan, maar dat is nu afgeblazen. Voor Does is de hitte heel slecht en ik wil haar zo niet  bij iemand anders achterlaten.

3 opmerkingen:

Beth zei

Oh Joke. I am so sorry about Does. I remember when you found out about her heart when she was a puppy. My heart is breaking for you and for her. I will send + energy to you and sweet Does.

Janny de Roo zei

Wat een zorgen om je lieve kameraad, ik kan me voorstellen, dat je nu niet op vakantie gaat. Op zijn eigen stekkie doet ie het nu het best.

Hannie de Beer zei

Wat jammer, van Does . Ik kan me voorstellen dat jullie er zorgen om hebt ,en bij huis wilt blijven .
Sterkte en toch een compliment voor de mooie bladzijden!