dinsdag 5 juli 2016

SCHATKAMERTJE

Het is lang geleden dat ik met papier werkte. Op een of andere manier ben ik bijna alleen nog met textiel bezig.
Maar nu heb ik toch weer een "Schatkamertje" afgemaakt.
Het idee achter deze objecten is dat je er iets in kunt leggen dat je dierbaar is. En dat kan van alles zijn. Een broche van je oma, een mooie steen van die heerlijke vakantie, de manchetknopen van je vader.
Ik heb er al heel wat gemaakt. Hier kun je een paar oudere exemplaren zien. Toen noemde ik ze nog Schrijnen, maar die naam roept bij veel mensen toch verkeerde associaties op ;-).

Deze keer kon ik maar niets vinden om de deurtjes mee op te leuken. Tot ik dacht aan de rozen van Tyvek die ik de laatste tijd veel maak. Dus heb ik 2 kleine roosjes gemaakt voor op de deurtjes. Op het dak zitten 2 foam embellishments met het woord "dream". Het papier dat ik heb gebruikt is natuurlijk bedrukt met gelliprint.

Hieronder nog een paar detailfoto's.


Overigens ga ik volgende week op de textielmarkt in Hoorn zakjes met allerlei embellishments verkopen. Van foam, papier en Tyvek.

3 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

deze vind ik ook al weer zo leuk. En ik ga naar Hoorn dus ik kom je opzoeken hoor.

Beth zei

I think the tall chamber is really clever and of course I love those colors.

Hannie de Beer zei

Erg leuk dit kastje , en jammer dst ik niet naar Hoorn kan volgende week. Sta je bij de weversmarkt?