dinsdag 22 maart 2016

SPELEN MET HENNIE

Hennie resultaten

met patroontekenpapier

Abaca met Vliesofix

Abaca met heavy gel

delipaper
Jawel deze week heb ik op maandag een keer extra met Hennie gespeeld. Ik was nl. jarig en omdat voor een paar van onze (ver weg wonende) kinderen maandag geen geschikte dag is om je verjaardag te vieren waren die zondag al geweest. En om toch een leuke verjaardag te hebben kwam Hennie een daagje extra spelen en zijn we 's middags samen naar de grootse Action van Europa geweest die zich dus in mijn woonplaats bevind ;-).

Deze keer werd op een lapje vilt een snoeppapiertje geplakt met Vliesofix. Het moest volgens Maggie wel een metaalfolie papiertje zijn. Dus b.v. van paaseitjes, of in ons geval van Ferrero Rochas bonbons ;-) Op dat snoeppapiertje werd een stukje tissuepapier geplakt waarop een tekening of stempel was aangebracht. De lijnen van die tekening werden met de naaimachine gestikt en vervolgens werd met krijtjes het tissue papiertje een beetje gekleurd.  Maggie maakte daar weer een minuscuul tasje van maar wij hebben het gewoon zo gelaten.
We hebben verschillende soorten tisue papier uitgeprobeerd. Gewoon patroonteken papier, delipaper, Tissuetex en Abaca.
Het patroontekenpapier blijft wel erg wit, de anderen worden wat doorzichtiger na het opplakken. Van het Abakaproefje heb ik er 1 met heavygel opgeplakt en een met Vliesofix. Dat maakt geen zichtbaar verschil. Maar met Vliesofix is wel lastiger. Als je goed kijkt zie je ook dat het bij mij misging. Het staartje zit dubbelgevouwen.
Hennie heeft er ook een gemaakt waarbij ze geen papier heeft gebruikt, maar op de Vliesofix heeft gestempeld. Op de foto linksonder. Dan ziet het eruit alsof de stempel rechtstreeks op het goudfolie staat, maar je kunt er eventueel wel dingen aan vastplakken. We hebben deze keer geen wateroplosbaar vlies nodig gehad omdat we niet zo'n zelfde randje eromheen gestikt hebben en franjes zoals vorige week wat Maggie wel had gedaan.

Het was weer heel leuk spelen!



Ik ben niet zo'n Action bezoeker, ook om principiële redenen, maar ik hoor altijd van die enthousiaste verhalen over alle schatten die daar gevonden worden op creatief gebied dat ik er toch ook eens wilde gaan kijken. En nu we in Dordt de grootste Action ( of A.C. Tion zoals sommigen zeggen ;-) van Europa hebben wilde ik er ook wel eens gaan kijken. Dus togen we 's middags samen daar naar toe. Ik heb inderdaad wat leuke dingen gescoord, maar het zijn eigenlijk vooral scrapbookers dingen die je daar ziet.
En de meest opzienbarende ontdekking vond ik eigenlijk dat er "plastic" zakken bestaan voor in de biobak. Dus van materiaal dat mee vergaat. Dat bij thuiskomst bleek dat ze voor die grote kliko's bedoeld waren en niet voor het groenvakje van onze keukenvuilnisbak mag de pret niet drukken. Ik weet nu dat ze bestaan.

5 opmerkingen:

Beth zei

Love the candy wrapper. I have used them too.

Marlien zei

Oh wauw wat mooi weer.

Dankzij jou bewaar ik alke paaseifolietjes en zo tegenwoordig al in een laatje.

Is de Action bij jullie nog groter dan die in Vlissingen?

Het wil nog al eens per action verschillen wat ze hebben.
En soms is de kwaliteit niwt daverend en soms juist weer wel.

Hannie de Beer zei

Erg leuk de proefjes! En wat de Action betreft, altijd leuk om er rond te kijken. Hier hebben ze de wel de kleine biozakken voor de pedaalemmer .

Hannie de Beer zei

En vergeet ik nog om je te feliciteren. Dus bij deze Proficiat.

Jo Huijsman zei

Wat heerlijk een extra speeldag, dat maakte je verjaardag extra speciaal en ik neem aan dat de bonbons top smaakten