zaterdag 13 februari 2016

WANDHANGER




Tussen het werken aan het textielboek door heb ik vandaag ook mijn laatste wandhanger afgemaakt. Hij hang al maanden aan de muur om te kijken of hij inderdaad af is en wat er evt. nog aan moet gebeuren. Vandaag besloot ik dat ik er kralen onderaan wil en dat een bepaald borduurrandje weg moest. Dus dat heb ik gedaan.
Tyvek kralen gemaakt in de juiste kleuren en die er aangehangen.
 
De wandhanger heet Flora naar de Godin van de bloemen. Er is een tekst in verwerkt van Lorenzo di Medici.
Een stukje van een gedicht op de lente:

Ove madonna volge gli occhi belli,
senz’altro sol questa novella Flora
fa germinar la terra e mandar fora
mille vari color di fior novelli.


Vertaald:
  Waarheen ook mijn dame haar mooie ogen wendt,
geen and’re zon behoeft deez’ nieuwe Flora
om de aarde te laten ontbotten
tot de duizend kleuren van nieuwe bloemen.


De kleur van de bovenste foto is niet goed. In het echt is het iets minder fluorescerend.  
De bedoeling oorspronkelijk was om het in verschillende stukken te knippen en vervolgens weer aan elkaar te borduren zoals bij Bleu Silence maar ik denk niet dat hij daar mooier van wordt.
Ik zou het erg fijn vinden als er op het werk gereageerd werd, positief of negatief.



Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke

4 opmerkingen:

Beth zei

I think the Tyvec beads add a lot and of course I LOVE your colors. I also like the cut it put process in Blue Silence. The curvy cut lines bring a serenity to the piece.

Carmina zei

I love your work, it looks great.

Hannie de Beer zei

De kralen voegen zeker wat toe aan het fraaie werk!
Wat een prachtig gedicht...

Jo Huijsman zei

Het is een echte Joke, prachtig en o zo mooi gedicht.