woensdag 3 februari 2016

SPELEN MET HENNIE




Op Pinterest zag ik 2 weken geleden een pin waarop uitgelegd werd hoe je zelf een siliconenmal kan maken. Deze.  Dat leek Hennie en mij wel wat. Dus siliconenkit gekocht en een paar dingen opgezocht waarvan we wel een mal wilden maken.
Ik kan daar verder weinig van laten zien, want die mallen moeten nog een week of zo uitharden. Op de foto zie je bakjes waar de siliconenkit inzit en waar iets ingedrukt zit, maar ook dingen waar de siliconenkit overheen zit.
Zodra de mallen uitgehard zijn horen jullie hoe dit avontuur afgelopen is.

Omdat we van te voren al wisten dat we hier niet de hele dag mee bezig zouden zijn hadden we ook nog iets anders gepland. En jawel: weer gelatineprinten!
Hennie was door haar voorraad mooie papiertjes heen en wilde graag wat achtergronden maken die ze dan weer kon gebruiken voor boekjes e.d.
En ik ben bijna verslaafd aan gelatineprinten, dus ik vond het ook prima.
Op de foto's zie je dat we een heel verschillende manier van werken hebben. Hennie heeft nauwelijks materiaal gebruikt om structuur aan te brengen en al helemaal geen stencils e.d.
Ze wilde heel neutrale resultaten.
Terwijl ik voortdurend stencils gebruik en zelf uitgeknipte figuren e.d. om allerlei vormen in de printen te krijgen.

Ik vind het zo leuk om te doen. Zo verrassend telkens weer het resultaat. Ik gebruik de resultaten voor kaarten, om fabric paper te maken en in collages. Maar inmiddels heb ik al zo'n gigantische voorraad dat ik ze zoals ik maandag al vertelde ook ga verkopen op de papiermarkt in Warmond (bij Leiden). Een heel leuke markt overigens die meer aandacht verdient dan ze tot dusver krijgt.
Ik maak pakketjes die 100 gram wegen. Dit in verband met de verschillende kwaliteiten papier waar  ik mee werk. Aquarelpapier, krantenpapier, tijdschriften en gewoon printerpapier. De formaten van de blaadjes zijn ook niet allemaal hetzelfde.
Ghostprint van Fluitekruidbladeren

Ghostprint van Fluitekruidbladeren

1e afdruk van Fluitekruidbaderen












Een deel van de eindresultaten van Hennie

Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke

1 opmerking:

Jo Huijsman zei

Prachtige printen en ik ben zeer benieuwd naar de mallen.