dinsdag 9 februari 2016

MAANDAG/GELATINEDAG?











Ik ben heel erg druk met het leren omgaan met Mailchimp, een programma om nieuwsbrieven te versturen. Ik ben daar mijn nieuwsbrief in aan het maken, maar dat is voor een digibeet zoals ik nog niet zo simpel. Dus eigenlijk ben ik daar de hele dag druk mee geweest.
Gelukkig heb ik toch nog even een uurtje gevonden om met de gelatineplaat te spelen.

Omdat afgelopen week het nieuws kwam dat Vera Trapsuutjes heeft overgedaan aan Mijn-Eigen bedacht ik dat ik ook eens moest proberen hoe Trapsuutjes het doet op de gelatineplaat. Dus dat heb ik even gedaan vandaag.
Om te beginnen bleken een aantal potjes volledig ingedroogd te zijn en dus onbruikbaar. Jammer!
Maar er is nog genoeg over.
De bovenste foto is de 1e afdruk. Als ik met papier werk maak ik na een eerste afdruk altijd een ghostprint. Dat wil zeggen dat ik alle spullen die ik op de plaat had gelegd  om de 1e afdruk te maken weghaal en dan nog een afdruk maak. Die is meestal veel mooier dan de 1e.
Ik was heel benieuwd hoe dat met stof zou zijn. Gelukkig heb ik eerst even een gedeelte van de stof opgetild om te kijken voor ik de hele lap verwijderde. Toen zag ik dat er weinig afdruk opstond. Er was nog genoeg verf op de plaat., maar het kwam niet meer over op de stof. (Foto nr. 2)Op zich logisch omdat deze verf toch droger is dan gewone acrylverf. Ik het de plantenspuit erbij gepakt en de stof nat gespoten en nogmaals goed aangewreven. Dat gaf een veel beter resultaat zoals op foto nr. 3 is te zien. Ik kon zo zelfs nog een derde afdruk maken (Foto nr. 4)
Daarna heb ik nog 2 keer een 1e afdruk gemaakt en vervolgens een ghostprint (Foto 5 t/m 8)
Het is op de foto's niet zo goed te zien, maar het zijn echt heel mooie afdrukken en mooie basislappen om van alles mee te doen. Dus ik denk dat ik komend weekend toch maar gebruik ga maken van de uitverkoop van Trapsuutjes ;-).
 
Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke

1 opmerking:

Beth zei

Hi Joke. I mention you and your gelli plate tomorrow on my blog. I made a vegetarian gelli plate with agar agar and Judith is actually coming tomorrow. She was sick last week. I'll post photos