maandag 22 februari 2016

MAANDAG/GELATINEDAG






Deze vind ik zelf erg mooi

Dit is een ghostprint die heel erg mooi is geworden.

Deze is niet zo mooi

Maar de afdruk ervan op een andere ondergrond wel.

Afgelopen week dacht ik eraan dat ik nog een paar collographplaten heb liggen. Hoe zou dat werken op de gelatineplaat?
Dat heb ik dus vandaag uitgeprobeerd.
Het is een heel mooi effect vind ik zelf. En je hebt 2 keer plezier. Ik druk de collographplaat in de verf en druk hem vervolgens af op een klaarliggend vel waar al een paar lagen gelatineprint opzitten. En dan dus nog een vel op de gelatineplaat.
Ze zijn niet allemaal helemaal gelukt, maar er zitten een paar mooie bij.
Mijn voorraad wordt steeds groter. ;-)

Denk je nu dat wil ik ook wel eens doen?
Je kunt natuurlijk een workshop gelatineprinten bij mij volgen. Voor informatie kun je kijken op mijn workshop blog.

En als je zelf geen zin in geknoei hebt, maar wel graag mooie vellen papier wilt als basis voor je eigen werk? Dan kun je de vellen kant en klaar bij mij kopen. Straks op de Papiermarkt in Warmond op 16 mei of gewoon even een mailtje sturen (jokeh@jokehardenbol.nl). Dan stuur ik ze op. Het zijn pakketjes van 100 gram papier in diverse afmetingen.


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke


3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Toch weer bijzondere resultaten! En ik heb al iets in gedachten voor mijn mooie papier wat ik kreeg. Moet nog even wachten!

Jo Huijsman zei

Prachtige afdrukken en je boekje is ook een juweel.

Beth zei

What fun and such great results.