woensdag 13 januari 2016

Meerdaagse workshop


Vandaag was de laatste dag van een door mij gegeven driedaagse workshop. Het is voor het eerst dat ik dat heb gedaan. Een cursiste die ver weg woont vroeg me of ze niet een paar dagen achter elkaar kon komen. Dan bleef ze in Dordrecht slapen. Ik vond het wel leuk om te proberen hoe dat bevalt en ik moet zeggen het is prima bevallen. Ze heeft niet echt 6 afgepaste workshops gedaan, maar ze heeft aangegeven wat ze graag wilde doen/leren en dat hebben we gedaan. Dat varieerde van het maken van papier-maché figuurtjes, fototransfers maken tot het leren van een paar verschillende borduursteken en werken met wateroplosbaar vlies.
Het waren 3 heel gezellige dagen. Het zichtbare resultaat van de gewerkte tijd zien jullie op de foto's, maar wat ze vooral wilde was nieuwe technieken leren om thuis verder mee aan de slag te kunnen.
Het haasje van papier-maché is heel leuk geworden. Het heeft een jurkje van 2 soorten kant (wat er nu overigens nog los bovenop ligt) en krijgt straks nog een gehaakt mutsje. Het kleine vrouwenfiguurtje is een broche en verder zie je allerlei proefjes en vingeroefeningen.
Het is een heel andere manier van lesgeven dan ik gewend ben, Normaal geef ik afgepaste workshops in een bepaalde techniek, maar nu is min of meer voor de voet weg gewerkt.

Misschien ga ik dan ook eens een keer een midweek doen in de zomer ;-).


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken. Ik zou het erg leuk vinden als je ook de moeite neemt om te reageren.
Fijne dag!
Joke


5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Van het komt vaak het ander,dus wie weet volgen er nog meer van deze leuke workshops,
Succes!

Beth zei

That looks like so much fun. It is always more fun to play with a group. You rabbit is adorable.

Jo Huijsman zei

Leuk idee om meerdaagse workshops te gaan organiseren.
En wat is er mooier om in de zomer, buiten heerlijk met je hobby bezig te zijn.

els zei

Uitstekend idee om meerdaagse workshops te gaan geven. Je hebt mooie resultaten behaald met deze workshop.

Unknown zei

Het was ontzettend leuk en leerzaam om 3 dagen in het atelier van Joke te mogen werken.
Heerlijk ontspannen, met veel geduld geeft Joke ,goeie tips en aanwijzingen en daarbij een reuze keuze uit een onuitputtelijke bron van prachtige materialen.Ook nog een heerlijke zelfgebakken taart en een warm potkacheltje erbij .Nu kan ik thuis met allerlei ideeen verder.

ik kan iedereen aanraden om dit eens te doen.

Dank je Joke!

Groetjes,
Fietje