maandag 30 november 2015

Laatste week Geefmaand November

De laatste week alweer. Het is deze keer wel een heel andere geefmaand geworden dan vorige keren. Ik heb het vooral aan laten komen op dingen die voorbijkomen en eigenlijk bevalt me dat beter. Er blijkt eigenlijk elke dag wel een gelegenheid te zijn om iets te geven.
Maandag de blog van Steekplus gedaan, tijdens het uitlaten van de hond meegelopen met iemand die iedereen eigenlijk probeert te ontlopen. Het wordt weer kouder en mijn echtgenoot is een rasechte koukleum, dus ik heb zijn kant van het bed voorgewarmd voor hij erin stapte.
Dinsdag petities getekend
Woensdag kwam Hennie en heb ik voor haar gebakken en weer petities getekend.
Donderdag  alweer een petitie, voor mijn jongste dochter een jas vermaakt en samen met haar stoofpeertjes geschild, waarvan ik mijn helft later aan mijn (stiefzoon) heb meegegeven. Hij vindt ze erg lekker maar zijn vriendin heeft geen zin om ze te koken. De peren kwamen uit zijn tuin, dus eigenlijk bestond de gift alleen uit het klaarmaken van de peren ;-)
Vrijdag weer de weggeefkast gevuld en eindelijk de eerste sjaal naar de kledingbank gebracht.
Zaterdag stond ik op een Kunst Event waar ik flyers voor Zaden voor Voedsel bij mijn koopwaar had gelegd en heb ik een collega een handgemaakte kraal cadeau gedaan om op een door haar gemaakte haarband te naaien.
Zondag nog steeds op diezelfde beurs en diezelfde flyers en het was weer patatzondag, dus gisteravond laat nog koekjes gebakken voor de kinderen zodat ze vandaag iets lekkers bij de koffie hadden.
Maandag geluisterd naar een buurtgenoot die een half uur lang haar ellende over me uitstortte. Een verschrikkelijk verhaal waarna ik me weer realiseerde hoe goed ik het heb.
Een donatie aan Loesje gedaan, een groot aantal kaartjes gestuurd naar zieke kinderen/mensen en nog een paar petities getekend.

Zo het zit er weer op. Deze maand wel een paar dingen ontdekt die ik blijf doen ook al is de geefmaand afgelopen. Ik blijf lid van de groepen op Facebook waar om kaartjes voor zieke mensen wordt gevraagd. Ik ga er ook een vaste gewoonte van maken om vrijdags als ik toch langs de weggeefkast fiets daar iets in te zetten. En ik was ook lid geworden van een facebookgroep waarbij het de bedoeling is dat je kleine cadeautjes dropt in winkels of andere plekken en daarvan een foto plaatst op de facebookpagina. Je laat bij het cadeautje een briefje achter waarin je verteld over die facebookpagina en vraagt aan de vinder om daar te vermelden dat het gevonden is. Ik ben daar deze maand niet aan toegekomen, maar dat ga ik zeker nog doen.

5 opmerkingen:

Christel zei

Leuk om het zo op een rijtje te lezen!
Bedoel je de Anonieme sjaal?

Janny de Roo zei

Wat een goed verslag van wat je allemaal deed. Ik denk dat het ook de bedoeling is, dat het om de kleine dingetjes gaat, anders is het ook niet vol te houden. Bovendien geeft het jou een goed gevoel. Ik heb ook al een paar keer iets gedropt voor de Anonieme sjaal. Nooit meer iets van gehoord, maar heb toch vaak iets in de tas om te droppen, alleen vind ik het moeilijk om te bedenken wáár ik het zal droppen. Kom er dan ook steeds weer mee thuis.....(zo hoort het dus niet...)
Waar teken je dan al die petities voor....? Het zijn er zoveel, lijkt mij.

Marlien zei

Ik mis nog de boekjes die je op de laatste dag uit deelde.
En waar ik erg blij mee ben

Joke zei

Het is onvoorstelbaar hoeveel petities er te tekenen zijn tegenwoordig. Meestal voor dierenwelzijn of het milieu. Soms tegen dingen als steniging van een vrouw in Afrika en dat soort idioterieën.

Hannie de Beer zei

Een indrukwekkende lijst ! Knap hoor, en volgens mij gaat het niet om grote dingen? Veel kleine gestes maken één grote!