donderdag 24 september 2015

En weer een werk af!

Het loopt even als een trein. Weer heb ik een werkstuk afgemaakt. Scheelt natuurlijk dat ze al bijna af waren ;-).
De eerste foto die ik van dit werk heb dateert ook al van meer dan een jaar geleden. Ik wilde toen heel graag met de hand borduren. Gewoon iets waar ik niet voortdurend bij na hoefde te denken en wat ik op de bank kon doen (en dat wil ik eigenlijk nog steeds). Een achtergrond werd  het dus en helemaal gemaakt met  de Sorbello steek in verschillende soorten garens. Maar wat daar op moest komen en -alweer- hoe het afgewerkt moest worden, daar had ik geen idee van. Door het werk dat ik eerder deze week liet zien (Crone) bedacht ik dat ik misschien nog een keer met zo'n gipsen hoofdje iets kon doen en ik had ook al een paar stukken Tyvek in die kleur liggen. Dus gisteren een paar stukken foam gestempeld en geverfd en gaan kijken wat er het best bij paste. Op facebook 3 mogelijkheden laten zien en commentaar gevraagd, waarop een schilderende collega me de tip gaf er een klein beetje oranje in te verwerken. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Drie kleine oranje Franse knoopjes en een paar oranje kraaltjes en een oranje draad om een grote kraal vast te zetten doen wonderen.
Als achtergrond heb ik een stuk gaas gebruikt waarmee ik papier heb geschept en dat in een bijpassende kleur geverfd.
Ik ben alweer tevreden ;-). Nu alleen nog een titel.

Ik stel het altijd erg op prijs als jullie ook laten weten wat je ervan vind. En als je het niks vind mag je dat ook gerust zeggen.


3 opmerkingen:

Hélène Derkx zei

mooi, heel mooi en goed dat je oranje hebt gebruikt bij al dat blauw, het oranje maakt het werk krachtiger

Hannie de Beer zei

Door de oranje accentjes gaat het meer leven. Komt het mooie borduurwerk helemaal tot zijn recht!

Janny de Roo zei

blaauw is een rare kleur, ook in de tuin.....het komt pas tot z'n recht als er een andere kleur aan toegevoegd wordt. Mijn eerste gedachte voor een naam was "Nympf".