woensdag 26 augustus 2015

Spelen


2 lagen

2 lagen



3e laag

3e laag

Vandaag ben ik verder gegaan waar ik vorige week met Hennie was gebleven. Ik had toen geen tijd meer om te verven en wat ik eigenlijk wilde was ik ook nog niet aan toe gekomen. Dus vandaag eerst weer een nieuw stuk stof beplakt. Deze keer met dikke draden onder het papier en het papier echt heel erg verkreukeld. Ook nog een paar rubberen ringetjes eronder geplakt en wat propjes papier, maar deze keer niet bedoeld als proefjes maar een poging om echt een interessante achtergrond te maken.
De fabric papers van de vorige keer geverfd. Eerst met heel verdund mintgroen zodat het echt in alle kieren zou kruipen en vervolgens met lichtpaars en een sponsje eroverheen gewreven zodat ik vooral de hoger gelegen delen zou raken. Als laatste met een lino roller en brons de hoogste toppen geraakt.
Ik ben er wel tevreden over. Het zijn proefjes waar ik wel wat mee kan met b.v. een boekomslag.
Je ziet ze op de foto's hierboven.


Voor de vandaag gemaakte fabric paper heb ik voor een (voor mij) heel ongewone kleur gekozen om als eerste verdund aan te brengen: Burnt Sienna. Daarna blauw, groen, bruin en Burgundyrood. En als laatste goud.
Hiermee ben ik echt blij. Dit is een mooie achtergrond om op (voort) te borduren.
Ik ben vergeten een foto te maken met alle kleuren voor het goud erop kwam, dus dat stadium moet je je maar proberen voor te stellen ;-).
Hele fabric paper

detail

detail

detail


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken en bedankt  voor je evt. reactie.
Fijne dag, Joke

3 opmerkingen:

Eke zei

Erg mooi Joke, dat zei ik op Facebook al.
Is dat het papier wat ze craft-tex noemen?
Heb ik al een tijdje op mijn verlanglijst staan.
Toen ik in mei in Nederland was, ben ik er voor bij Vlieger geweest in Amsterdam, die hadden en kenden het niet.
Waar haal jij het vandaan als ik vragen mag?

Vind je ideeën en resultaten echt spannend.

Beth zei

I really like these. The texture is wonderful and of course those colors!!!

Janny de Roo zei

Dat ziet er echt heel mooi uit.....prachtige kleurencombi.....Heb je al een idee wat je er mee gaat doen....?